Чи безпечно купувати вживані шини?

Автор: Редакція | 30 Жов, 2020
Шини Pirelli взимку

Купівля вживаних шин стає альтернативою придбанню нових шин. Розглянемо плюси та мінуси зношених (б/в) шин та на що слід звернути увагу.

У скрутний час не дивно, що багато водіїв змушені «гратися» з вартістю нового комплекту шин. Одним із рішень, принаймні для декого, є уникнення покупки абсолютно нової гуми і замість цього придбання шин, які вже використовував хтось інший. Їх часто називають шинами, що «були у використанні» або б/в шини.

Читайте також:




Якщо зазирнути в мережу Інтернет, то можна побачити купу оголошень б/в шин із Європи й особливо з Німеччини. Проте, виявляється, Україна не поодинока в цій тенденції.

У Великій Британії купівля або продаж частково зношених шин теж незаборонені. Більш того, за даними галузевого видання TyreSafe, щороку там продається до 5,5 мільйонів вживаних шин.

Однак продавці зобов’язані дотримуватися ряду суворих правил. Перш за все, б/в шини повинні бути в хорошому стані, що означає відсутність опуклостей в боковині та великих порізів протектора, в той час як жодного із структурних каркасів або кордів не повинно бути видно.

Крім того, у Великій Британії шини повинні мати принаймні 1,6 мм протектора по всій своїй ширині та по колу (в Україні мінімальна глибина протектора теж 1,6 мм для легкових автомобілів та вантажних із масою до 3,5 т), й вони повинні бути чітко марковані «частково зношеними» великими літерами висотою не менше 4 мм на боковинах.

Проте попри прості правила, багато постачальників вживаних шин нехтують ними. Отже, чи то у Британії, чи то в Україні, відповідальність при купівлі таких шин лягає на покупця, а тому потрібно детально оглядати їх перед придбанням, адже пошкоджений комплект може призвести до дуже серйозної аварії.




Переваги б/в шин

Шини Pirelli взимку

Як вже неодноразово зазначалося, при купівлі вживаного автомобіля автоматично з ним купуються й зношені шини, адже не кожний водій одразу купує новий комплект шин (а іноді ще просить комплект зимової гуми). Багато хто не має жодного уявлення про те, звідки взялися ці шини чи яка їхня історія (а, можливо, вони були поставлені на машину лише перед продажем?).

Дуже часто вживані шини поставляються з Німеччини, де мінімальна дозволена глибина протектора становить 3 мм. Отже на шинах, імпортованих із Німеччини, все ще залишається «багато» протектора і, можливо, його вистачить ще на пару тисяч км.

Велика перевага б/в шин, звичайно, полягає в тому, що вони коштують дешевше, ніж абсолютно нові. Більше того, придбавши комплект використаної гуми, ви можете собі дозволити шину вищої якості від відомого бренду, а не бюджетну шину від виробника, про якого ніколи не чули.




Недоліки б/в шин

Шини Pirelli взимку

Тут все просто – безпека. Якщо хтось зняв зі свого автомобіля комплект шин, вони зробили це, оскільки більше не вважають їх безпечними. Якщо ці шини недостатньо хороші для іншого водія, чи справді вони достатньо хороші для вас?

Через меншу глибину протектора, ніж у нової шини, вживані створюють менше зчеплення, особливо на мокрій дорозі. Це означає, що ваш автомобіль матиме меншу впевненість, особливо у поворотах та на гальмуваннях.

Опитування, проведене компанією TyreSafe, показало, що до 98 відсотків вживаних шин, що продаються у Великій Британії, не відповідають нормам, тоді як 34 відсотки можуть вважатися небезпечними. Однак навіть шина, яка відповідає нормам, може нести в собі небезпечну таємницю, тоді як нова шина – ні.

Буває також так, що вживані шини не служать стільки, скільки нові шини. Замінювати їх доведеться набагато частіше, тому економія буде менш суттєвою, ніж могла здаватися спочатку. Нова шина може мати близько 8 мм протектора, тоді як частково зношена може мати лише чверть цього. Тому такий комплект буде придатний лише на кілька сотень км, і його потрібно буде замінити невдовзі.




Альтернативи б/в шинам

Шини Pirelli

У минулому, якщо хто пам’ятає, шини відновлювали «вулканізацією» й її досі іноді роблять, якщо потрібно відновити одну шину з чотирьох, аби не купувати новий комплект.

Проте, як масове явище вулканізація зникла, адже потребує додаткових витрат й часу.

В цей же час з’явились чимало бюджетних шин із Далекого Сходу, якому також допоміг масовий імпорт б/у шин з Німеччини.

Читайте також:




Чи варто купувати б/в шини?

Шини Pirelli

Якби можна було гарантувати, що вживані шини були повністю безпечними та відповідали нормам, то було б мало причин в обережному ставленню до них. Однак, як показують цифри TyreSafe на британському ринку, таких запевнень немає. Що вже говорити про український ринок?

Істина полягає в тому, що якщо й існує єдина сфера в технічному обслуговуванні автомобіля, в якій не треба економити, то це має бути єдина частина автомобіля, яка контактує з дорогою.

Звісно, це лише суб’єктивна думка, а рішення кожний приймає за себе сам.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.

Джерело: Autocar





Додати свій коментар











Чи варто купувати б/в шини?
Яка глибина протектора шин дозволена в Україні?

В Україні дозволена глибина протектора шин  – 1,6 мм

Які переваги б/в шин?

Перевагою б/в шин є ціна та можливість купити відомий бренд

Які недоліки б/в шин?

Недоліком б/в шин є небезпека, адже ніхто не знає історію купленого комплекта шин

Яка альтернатива б/в шинам?

Це може бути вулканізація або нові дешеві шини

Pin It on Pinterest