Європа шукає місце для заводів із виробництва акумуляторів

Автор: Редакція | 06 Тра, 2021
Завод Northvolt

Незабаром Європа планує вкласти великі інвестиції у виробництво акумуляторів для електромобілів. Чи може щось запропонувати Україна?

Європа на порозі буму з виробництва акумуляторів, адже європейські автомобільні заводи прагнуть зменшити залежність від китайських постачальників батарей та почати власне виробництво.




На разі, практично всі акумуляторні батареї для електрокарів постачаються з Китаю, де за останні роки у виробництво було інвестовано біля 20 мільярдів доларів.

Тепер у ЄС теж розробляють програми з підтримки автовиробників й планують витрати до 60 млрд. євро до 2030 року.

Лише на державну підтримку будівництва заводів батарей буде витрачено щонайменше 6,1 мільярда євро (7,3 мільярда доларів), але гроші можуть отримати вже відомі стартапи Northvolt AB (який планує вкласти 200 млн. євро у польський завод), Britishvolt Ltd.,  Automotive Cells Co., а також заводи Tesla Inc. та Volkswagen AG.




Tesla вже заявляла про плани побудувати завод із виробництва акумуляторів поруч із Гігафабрикою під Берліном й чекає на дії німецького уряду з підтримки.

Також нещодавно про плани будівництва до 2030 року шести заводів вартістю 18 млрд. євро оголосили й у Групі Volkswagen, при чому один із них може бути побудований для марки Skoda й зовсім близько до України.

До недавнього часу в Stellantis теж планували побудувати два заводи (в Іспанії чи Італії) й початок робіт вже планували на цей рік. Проте у бюджеті Італії передбачили лише 750 мільйонів євро на розширення інфраструктуру зарядки для електромобілів. За таких обставин, Stellantis не розширить свій складальний завод у Турині в 2020 році (куди вже інвестовано 50 мільйонів євро) й там продовжать лише збирати імпортовані акумуляторні батареї (зокрема для електрокара Fiat New 500).

Карта існуючих потужностей на даний момент:

За оцінками, до 2030 року планується побудова 27 заводів із виробництва акумуляторів по всій Європі, які можуть видавати батарей сумарною ємністю щонайменше 500 гігават-годин.

ЄС поставив за мету до 2030 року вивезти на дороги щонайменше 30 мільйонів електричних автомобілів, а також побудувати європейські заводи, які покриють понад 90% попиту на акумулятори.

При цьому кожна країна має самостійно підготувати найкращі умови для створення виробництва, а отже підготувати майданчик, забезпечити необхідними комунікаціями та дорогами. Чи зможе Україна привернути увагу інвесторів?

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.

Джерело: Bloomberg


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest