Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Трохи персоналій з Одеси

Автор: В'ячеслав Щербина | 19 Жов, 2020

Традиційно, наша розповідь – в даному випадку про 3-й і 4-й етапи Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, – ми не можемо не доповнити альбомом з їхніми головними героями – самими пілотами. Тим більше, що цього разу на «кільці» з’явилося чимало нових облич, включаючи «господарів» траси – одеситів.

Більш того, частково саме участь гостей на одеських етапах Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, допомогло наповнити його класи, аби в результаті вони офіційно відбулися, а переможцям в них наприкінці року були присвоєні такі бажані титули Чемпіона України.

Читайте також:

Ну і, звичайно, як можна обійтися без кадрів із подіумів й душем із шампанського, які цього разу виявилися ще більш емоційними – адже тут вирішувалася доля не тільки місць на них, а й самих титулів і призових місць за підсумками року!

Але починається гонка для будь-якого учасника з відверто нудної бюрократичної процедури – «адмінки» і заповнення «заявки» на участь. В даному випадку її заповнює один із «господарів» траси – Георгій Богаткін, який виступав на скромній ралійної «Сьєррі».

Іншою «неминучою» процедурою для пілотів вранці стає медогляд, де обов’язково міряється тиск. Цікаво, що відображений за цією процедурою на даному фото Андрій Євтушенко свого часу працював … медбратом на аналогічній «швидкій»!

Судячи з усього, чи то Київ чи Одеса – Honda S2000 є однією з найпопулярніших машин «під спорт». Нехай Костянтин Гуцул, який виступає на аналогічній «японці», й не приїхав на одеські етапи. Проте «його місце» зайняв місцевий пілот Ігор Балазюк, чия S2000 теж розвиває під 400 к.с.

Як й багато інших учасників, перед гонкою Ігор власноруч готує свою машину, але для початку треба наклеїти на неї бортові номери.

Якщо ж у тебе в розпорядженні є професійна команда зі своїми механіками, як у братів Скузів, то тоді ранок починається з чистими руками і «черговими» чашкою кави з сигаретою)

Наповнити класи допомогли не тільки одесити, але й цілий «десант» із Києва, включаючи справжню «групу підтримки» Вадима Конончука. Одним із них був досвідчений Сергій Бородін, що останні роки вкрай рідко стартує в гонках і більше відповідає за технічну сторону команди «Київ-Південь» …

… іншим із них став ще один старий приятель Вадима Конончука – Дмитро Частоколян, який займався свого часу картингом. І ця гонка стала абсолютним дебютом для нього в «великому кільці» …

… інша справа Олег Скуз і його син Андрій. За їхніми плечима незліченна кількість стартів у картингу, а потім й в «кільці», включаючи навіть на формульних болідах!

Однак якщо Олег є постійним учасників Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, то його син останніми роками вкрай рідко стартує в ньому. В даному ж випадку Андрій приїхав до Одеси щоб допомогти заліку GT Open зібрати необхідний кворум в 10 учасників-стартерів протягом сезону …

… на жаль, але хоча потенційно Андрій Скуз мав можливість кинути виклик нинішнім лідерам GT Оpen-а, куди більше часу в суботу він провів не за кермом «Фієсти», а під нею …

… його батько, як й багато інших, приїхав до Одеси з сім’єю, включаючи другу дружину і дочку. Примітно, що незважаючи на зовсім юний вік, зведена сестра Андрія вже пішла шляхом гоночної династії Скуз, причому не просто почавши виступати в картингу, а вже встигнувши і перемогти в свій дебютний сезон!

Хто сказав, що на гонці немає місця прояву почуттів і романтики ?! Андрій Євтушенко, як і його старший брат Вадим і багато інших, теж приїхав на гонку зі своєю «прекрасною половиною» …

… а ось Володимир Дрогомирецький явно був налаштований виключно на боротьбу, не взявши з собою до Одеси сім’ю. Мабуть, єдине, що хоча б на мить відволікло увагу Директора «Audi Центр Київ Південь» стала … природно «Ауді». І то, лише тому, що вона була не проста, а супер-заряджена 600-сильна RS Q8, виставлена в якості реклами від його колег з «Audi Центр Одеса Південь».

Сергію Бородіну, який має незрівнянно більший кільцевої накат, явно було чим поділитися з Дмитром Шведченко і Георгієм Богаткіним, котрі «в повсякденному житті» стартують виключно в ралійної дисципліни …

… а Ігор Балазюк, який зосереджується на цьому фото перед гонкою, судячи з усього, нічиїх порад не потребував. Хоча на кваліфікації, а потім і в гонці, він поступився виступаючим на куди менш потужних «Фієстах» лідерам GT Open-а, саме за Ігорем залишилося абсолютно найкращий час в суботу.

Мабуть, ключовий й один із найдраматичніших кадрів, причому не тільки одеських етапів, а й, як мінімум, – всього нинішнього кільцевого сезону!

Ігор Скуз із розчервонілим обличчям за мить після того, як він власноруч доштовхав свою «Фієсту» через фінішну лінію, незважаючи на повну відмову мотора, ставши другим! …

… не дивно, що 5-кратного Чемпіона України з кільцевих гонок на цьому подіумі переповнювали куди більші емоції, ніж у Андрія Євтушенко, який успадкував перемогу, й третього на фініші Олега Скуза.

Останній розважливо зупинився перед самим фінішем, давши можливість своєму молодшому братові перетнути межу, тим самим все ще зберігаючи шанс на такий бажаний титул. На жаль, але з термінальною відмовою мотора цьому не судилося статися …

… не менш, і в чомусь навіть більш емоційним видався суботній подіум заліку Super Touring. Воно й не дивно, адже Ігор Балазюк на його чолі разом із Валентином Грушевим й Георгієм Богаткіним, що вперше виступали в кільцевих гонках, відповідно це й їхній перший подіум в них!

Нехай і було їх тільки троє в гонці, тобто фініш в ній означав автоматичне призове місце – проте, сама атмосфера церемонії нагородження на етапах UTC з великим подіумом, незвичайними призами, шампанським і цінними призами, як то кажуть – сприяє.

Точно також були зрозумілі емоції Ігоря вже після церемонії нагородження, який теж попозував з отриманим кубком. На жаль, але він став єдиним, який він заробив, бо «згоріле» зчеплення не дало пілотові вийти на старт у неділю.

Аналогічно в суботу після гонки піднесений настрій був й у Максима Баклушіна, його «другої половини» і всієї його команди. І це тільки після 4-го місця в класі!

А всього за добу пілота з Хмельницького буде вже чекати подіум GT Open і, очевидно, що набагато більші емоції …

Ветерану українського автоспорту Олегу Скузу, з його кількома десятиліттями (!) виступівув картингу, а потім і «великому кільці», було чим поділитися після суботньої гонки з новачками для цієї дисципліни – Валентином Грушевим і В’ячеславом Стаммо, які представляли Одесу.

З вкрай драматичною відмовою його мотора напередодні, на недільному ранковому брифінгу для учасників Ігор Скуз вже одягнений в цивільний одяг. А, судячи з виразів облич багатьох із пілотів, брифінг був або дуже ранній, або більшість з них «сови», або ніч між гонками у деяких видалась досить короткою і бурхливої)))

Жарти жартами, але два етапи поспіль, навіть за всього однієї гонки в кожному з них – випробування не з найпростіших. Техніка завжди вимагає своєї увагу, а троє з 16 стартерів у суботу, включаючи Ігоря та Андрія Скуза, плюс Ігор Балазюк, так й не виїхали в неділю саме через її відмову.

А ось хто був «повний сил і рішучості» обидва дні, так це В’ячеслав Стаммо. І, нічого, що цьому пілоту вже перевалило за 70! За бійцівським духом він, судячи з усього, «дасть прикурити» багатьом молодим, в тому числі й годяться йому й в онуки! Якби ще в розпорядженні одесита була відповідна для «кільця» машина …

Зміна ралійного «пейзажу» на кільцевій явно енергійно впливала на всіх «гостей» з Одеси, включаючи Георгія Богаткіна, який щось дуже жваво говорив на камеру. А одеська гонка зібрала чимало представників місцевих телеканалів, так й загальнонаціональних теж.

Після ну дуже емоційної і майже шекспірівської розв’язки суботньої гонки, вранці неділі з уже готовою «до бою» технікою, Володимиру Дрогомирецькому вдавалося контролювати своє хвилювання.

Однак за свідченням очевидців, з наближенням гонки його переживання ставало все більш явним – і це зрозуміло. На відміну від двох його прямих конкурентів – двох багаторазових Чемпіонів України, що проходили через подібні емоційні моменти багато разів, для претендента на свій перший в житті титул Володимира це стало справжнім випробуванням нервової системи. Тим більше, після суботніх подій!

Природно, за «гостьової участі», та ще й за лише трьох учасників у класі «Супер Турінг», у його учасників такого пресингу не було й близько. Але пресинг пресингом, а результат «ніхто не скасував». А разом із ним, й емоції на фініші, нехай 3-е місце – для Георгія Багаткіна в суботу і В’ячеслава Стаммо в неділю, – означало й одночасно останнє …

… і недільний подіум цього заліку виявився навіть більш емоційним, ніж напередодні. До речі, чого на той момент Валентин Грушевий не міг ніяк знати – з урахуванням його перемоги на Фіналі UТС з коефіцієнтом на ньому, саме він зібрав найбільшу кількість очок у заліку «Супер Турінг»! І, по ідеї, Валентин повинен бути відзначений наприкінці року офіційно як «Переможець Чемпіонату України» в цьому заліку. Правда, відбудеться це, покаже час

В принципі, після недільної гонки, що стала фінальним етапом нинішнього Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, більшість пілотів явно переповнювали позитивні емоції. Але, схоже, не Олега Скуза. Хоча він й зміг взяти «бронзу» за підсумками року, Олег був явно незадоволений тим, що не зміг в неділю «роз’їхатися» з ретардером і, напевно, він був куди більше засмучений за свого молодшого брата, що другий рік поспіль програв, причому через суцільні відмови техніки.

На відміну від його приятелів Віталія Телятникова і Дмитра Частоколяна, Вадим Конончук не виявляв абсолютно жодних емоцій. І це не дивлячись на черговий, причому четвертий поспіль для нього чемпіонський титул! В принципі, – все як завжди. А може Вадим просто біоробот ?!)))))

А ось Андрій Євтушенко, як і багато інших, що приїхав на гонку зі своєю «другою половиною», явно не був засмучений своєму програшу цього року. Більш того, пізніше Андрій сам визнав, що Володимир явно в рази більше хотів завоювати титул і, що найголовніше, доклав для цього куди більше зусиль, ніж він сам …

Але, як не дивно, за наявності на ньому новоспеченого чемпіона України та Максима Баклушіна, який вперше в житті піднявся на нього, саме недільний подіум заліку GT Open виявився найменш емоційним.

Напевно, все ж не могло позначитися й  психологічне навантаження, особливо для двох претендентів на «головний титул», які провели нехай і без прямої боротьби між собою, але неймовірно напружену гонку «на межі» ?!

Завершальним акордом, причому не тільки Фіналу нинішнього сезону, а й останніх трьох років Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, стало фінальне слово Ігоря Скуза після недільного нагородження. З цією гонкою він швидше за все завершив свою роль Промоутера, й, можливо пілота!

А зроблено за ці три роки було дійсно чимало! Незважаючи на непрості часи, нехай і не з усіх аспектів, але за деякими з них планка рівня організації українського «кільця» дійсно була піднята на чималу висоту! Що ж чекає нас попереду – покаже лише час …

Уже після закінчення всіх офіційних «моментів», поки пілоти «Київ-Південь» позували на подіумі з двома переможними кубками, брати Євтушенко і засновник їхньої команди батько Дмитро, сфотографувалися на пам’ять з В’ячеславом Стаммо і ко.

А приводом для цієї фотографії послужило те, що до того, як цього року вони нарешті офіційно заявили Eyvtushenko Motorsport, одного разу Євтушенко представляли його одеську команду СТАМК на «кільці».

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Юлія Кондратенко


Додати свій коментар











Pin It on Pinterest