Ціни на автомобілі на росії зросли приблизно на 40 відсотків у березні, оскільки багато автовиробників зупинили виробництво через війну в Україні.
Продажі автомобілів на російському ринку впали минулого місяця, оскільки санкції, запроваджені через вторгнення в Україну, вразили рубль, а багато світових автомобільних компаній приєдналися до бойкоту країни, в результаті чого покупці зіткнулися з відсутністю машин в автосалонах.
Проте на фоні відсутності пропозиції, падає й попит.
За словами одного з найбільших російських дилерських центрів Rolf, продажі нових автомобілів у березні впали на 60 відсотків у порівнянні з попереднім місяцем. А за прогнозами, цього року попит впаде наполовину до рівня Іспанії, яка за кількістю населення на 70 % менша.
Асоціація європейського бізнесу підтвердила, що продажі на російському впали до 55 129 одиниць в березні, а в першому кварталі загальна цифра склала 277 332 одиниць, що на 28 відсотків менше за аналогічний період минулого року.
Згортання продажів автомобілів пов’язане з тим, що споживачі спрямовують свої витрати на найнеобхідніше, готуючись до рецесії, спричиненої війною.
За деякими оцінками, ціни на автомобілі виросли на 40 відсотків у березні, тоді як автовиробники від Toyota до Volkswagen зупинили виробництво на росії в рамках безпрецедентного міжнародного бойкоту.
Китайські та казахські автомобілі
Оскільки покупці стикаються з вищими цінами та меншою кількістю варіантів, російський уряд прагне стимулювати внутрішнє виробництво й навіть говорить про націоналізацію заводів (наприклад, Renault та Mercedes).
Проте сильна залежність місцевих автовиробників від імпортних компонентів вже призвела до зупинок. При цьому, найбільший вітчизняний виробник АвтоВАЗ, який на 68 % належить Renault, цього року тричі підняв ціни.
У зв’язку з тим, що на росії важко знайти нові автомобілі, а інфляція прискорюється та загрожує знецінити заощадження, деякі росіяни звернулися до сусідніх ринків, які залишалися відкритими для них.
Вважається, що імпортовані автомобілі з Європи та Японії можуть бути замінені на китайські індійські та навіть казахські моделі.
Так, в Казахстані вже помічено збільшення російських клієнтів до 10 відсотків у прикордонних містах. При тому, що раніше кількість таких покупців становила близько 1 відсотка.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.
Джерело: Automotive News