Автозаводи в Європі зазнали впливу через війну в Україні

Автор: Редакція | 12 Бер, 2022
Завод Nissan

Війна в Україні перервала відродження автомобільної промисловості Центральної Європи, на яке там чекали після COVID-19.

Вторгнення Росії в Україну може призвести до зупинки відновлення автомобільної промисловості Центральної Європи, підсилюючи ризики різкого економічного уповільнення.

Як зазначає видання Automotive News Europe, конфлікт в Україні погіршив вже проблеми з постачанням, а також підвищив ціни на такі матеріали, як нікель або паладій, що створить більший тиск на автомобільний сектор у всьому світі. Сплеск витрат на енергію також просочується в ланцюги поставок.

Особливо це торкнеться Центральної Європи, де цей сектор відіграє важливу роль і деякі збої вже спостерігаються після того, як Росія вторглася в Україну.

VW Group зупиняє заводи

Audi e-tron GT 2022 року - виробництво

Volkswagen вже тимчасово призупинив виробництво на двох заводах у Польщі. Через нестачу комплектуючих зупинялись й виробництва Porsche.

Інший підрозділ VW Group, Skoda, який є найбільшим експортером Чеської Республіки, припинив виробництво свого електричного позашляховика Enayaq і попередив, що виробництво інших моделей також знаходиться під загрозою через відсутність ключових джгутів електропроводки з України.

Перерви у виробництві завдадуть збитків, оскільки на чеську автомобільну промисловість припадає приблизно чверть промислового виробництва та експорту. В Угорщині на автомобільний сектор припадає 28 відсотків промислового експорту.

За оцінками Deutsche Bank, кожен тиждень перебоїв у виробництві автомобілів відніматиме близько 0,1 % від валового внутрішнього продукту Чеської Республіки та Угорщини. Й це схоже з наслідками від пандемії коронавірусу.

Погіршення прогнозів

Skoda Fabia 2021 року

Раніше Національний банк Чехії прогнозував зростання ВВП країни на 3% у цьому році проти 3,3% у 2021 році. Проте цього тижня відбувся перегляд прогнозів й зазначається, що війна в Україні створила негативні ризики для економічного зростання.

У 2021 році глобальна нестача мікросхем вже стримувала виробництво, адже чеський сектор випустив на 300 000 автомобілів менше, ніж планувалося.

Тепер чеська промислова організація AutoSAP повідомила, що третина чеських компаній вже відчула брак матеріалів або компонентів через війну в Україні.

У Румунії міністр економіки створив робочу групу для підготовки до негативних наслідків у ключових промислових сегментах, як-от автомобільний сектор, який стикається із браком у постачанні деяких частин.

За оцінками ING, зниження виробництва в Угорщині може становити половину від того, що спостерігалося в 2020 році, під час пандемії. При цьому, відновити економічне зростання буде ще складніше.

Раніше також стало відомо, що Mercedes може втратити 2 млрд євро через націоналізацію на Росії, а Volkswagen очікує падіння прибутків через війну в Україні.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest