Чеська компанія Skoda показала свій перший електричний кросовер Enyaq iV, який дебютував одразу в п’яти версіях.
Після довгої рекламної кампанії, коли можна було побачити безліч офіційних фото та тізерів, а також шпигунських фото, перший повністю електричний кросовер Skoda з’явився під час онлайн презентації у Празі.
Skoda Enyaq iV побудований на модульній платформі MEB, розробленій спеціально для електромобілів, на якій також створений аналогічний й поки офіційно непрезентований Volkswagen ID.4.
Габарити чеського позашляховика – 4669x1879x1616 мм, колісна база – 2765 мм, обсяг багажника – 585 літрів. У компанії особливо відзначають, що ззовні «Еньяк» коротший «Октавії», але всередині він просторий наче бензиновий «Кадьяк».
Цікавий факт: хоча моделі Volkswagen і Skoda схожі, остання виграє в аеродинамічній ефективності. Її коефіцієнт лобового опору складає 0,27 – на 0,1 менше за ID.4.
П’ять варіантів
Ключові характеристики були розкриті ще в травні, але тепер виробник уточнив номенклатуру і деякі деталі. Так, базова версія кросовера називається Enyaq 50 iV. Єдиний електромотор, встановлений на задній осі, видає 148 к.с. і 220 Нм і дозволяє розігнатися до 100 км/год за 11,4 секунди.
Батареї на 55 кіловат-годин (споживана ємність – 52 кВт-год) вистачає на 340 км шляху за циклом WLTP. Наступному за ємністю Skoda Enyaq 60 iV встановлюється електромотор на 180 к.с. і 310 Нм (розгін до сотні – за 8,7 секунди) і блок акумуляторів ємністю в 62 кВт-год (споживана – 58 кВт-год) із запасом ходу в 390 км.
Найтриваліший варіант – Enyaq 80 iV. Його показники: 204 к.с. і 310 Нм, 8,5 секунди до сотні, 82 (77) кВт-год і 510 кілометрів відповідно. Завдяки підтримці 125-кіловатної зарядки батарею такого кросовера можна наповнити з 5 до 80 відсотків за 38 хвилин.
Найбільша батарея також встановлюється на дві двомоторні повнопривідні версії – Enyaq 80x iV (265 к.с. і 425 Нм) та Enyaq RS iV (306 к.с. і 460 Нм). Ці електромобілі розвивають 100 км/год за 6,9 і 6,2 секунди відповідно, обидва долають на одному заряді 460 км.
RS-версія – найкраща й за максимальною швидкістю: у неї вона збільшена із 160 до 180 км/год. «Заряджений» кросовер, що також став найпотужнішою серійною «Шкодою», може тягнути причіп масою до 1400 кг – опціонально для нього запропонують тягово-зчіпний пристрій.
Кришталевий стиль
Однією з відмінних фішок Skoda Enyaq iV стала «радіаторна» панель Crystal Face з підсвічуванням із 130 діодів. Вона за замовчуванням встановлюється на комплектації RS та спецверсію Founders Edition, а за доплату – й на «вісімдесяті» кросовери.
Founders Edition, в свою чергу, буде доступна з двома варіантами силової установки й в двох кольорах кузова. Серед інших її особливостей – 21-дюймові диски, спортивні бампери, інтер’єр ecoSuite Design Selection і особливий логотип на шкіряному кермі. Тираж обмежать 1895 екземплярами – за роком заснування компанії.
В цілому для Enyaq доступні диски розмірністю від 18 до 21 дюйма в восьми варіантах, дев’ять кольорів кузова, повністю світлодіодні фари і задні ліхтарі з анімацією, «що вітає» і «проводжає» власника, панорамний дах, рейлінги.
Від традиційних варіантів внутрішньої обробки в компанії відмовилися на користь десятка тематичних пакетів Design Selections з рядом індивідуальних опцій. Вони наслідують сучасні житлові простори й мають відповідні назви: Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite.
Оснащення
У стандартному оснащенні базової версії присутні, наприклад, двозонний клімат-контроль, багатофункціональне шкіряне кермо, цифрове радіо, технологія інтеграції смартфонів SmartLink. Основна інформація виводиться на 5,3-дюймовий приладовий дисплей. По центру встановлено 13-дюймовий – найбільший у «Шкоди» – тачскрін інформаційно-розважального комплексу.
Ще одне принципове нововведення для бренду – проекційний дисплей з доповненою реальністю, що виводить інформацію на дві різні області.
Також в залежності від версії Skoda Enyaq iV може отримати:
- до дев’яти подушок безпеки;
- систему Proactive Crew Protect Assist, що автоматично натягує ремені, закриває вікна і панорамний люк при небезпеці зіткнення, занесення або перекидання;
- помічник Travel Assist, що поєднує адаптивний круїз-контроль, асистент руху в пробках і асистент водіння, який допомагає кермувати у вузьких просторах;
- паркувальний асистент із дистанційним управлінням та можливістю навчання;
- тепловий насос, який скорочує витрату енергії на опалення приблизно на 3-4 кВт-год із розрахунку на 100 км шляху.
А як же Simply Clever?
Нарешті, як й для будь-якої Skoda, у новому кросовері можна знайти фірмові рішення Simply Clever. Серед них є як класичні – на зразок парасольки в дверцятах або скребка для видалення льоду, так й специфічні електромобільні, наприклад, відсік для зарядного кабелю під підлогою багажника. При цьому платформа MEB дозволила виробникові організувати в салоні додаткові «розумні» місця для зберігання речей.
Поставки Skoda Enyaq iV почнуться у 2021 році з вищезгаданої версії Founders Edition. Європейські покупці електромобіля отримають доступ до більшості зарядних мереж за допомогою єдиної карти MySkoda Powerpass. Крім того, компанія запропонує три варіанти домашніх настінних зарядних пристроїв.
Стосовно продажів в Україні, то виробник поки не оголосив планів на Skoda Enyaq iV в нашій країні.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook та Twitter.
Джерело: Motor1
Галерея Skoda Enyaq iV 2021 року: