Французький кросовер Renault Captur повернувся на український ринок й цей матеріал про тест-драйв компактної новинки з берегів Сени.
Після невеликої перерви французька марка Renault повернула в Україну компактний кросовер Captur, аби той боровся в сегменті B-SUV, й Motorcar пощастило потрапити на тест-драйв моделі ще під час презентації.
До речі, всі фотографії з презентації можна переглянути в цьому матеріалі.
Трохи історії
Перше покоління Renault Captur було презентовано ще у 2013 році й було пізніше оновлено через чотири роки. Проте французький SUV з якихось причин з’явився в Україні лише 2015 року й перебував до 2019 року, поки не з’явилась актуальна генерації моделі.
До слова, прочитати про тест-драйв першого покоління «Каптюра» можна в цьому матеріалі.
Й в той час, коли європейська версія нового кросовера отримувала плагін-гібридну версію, а китайська вийшла на ринок ще у 2019 році, українським покупцям доводилось розглядати інших конкурентів в сегменті B-SUV.
Варто відзначити, що минулого року в сегменті B-SUV було продано біля 6,5 тисяч нових кросоверів, а отже для Renault зі своєю новинкою є за що боротись.
Друге покоління
Captur другого покоління дебютував у липні 2019 року й отримав нову платформу CMF-B, яка також лежить в основі Clio V, другого покоління Nissan Juke (яке також із затримкою цьогоріч дебютувало в Україні) та європейської версії Arkana.
Також варто відрізняти Captur (або точніше Kaptur), який виробляється на ринках Бразилії, Індії та Росії. Такий кросовер базується на старій платформі B0, що робить модель дешевшою й трохи більшою за розмірами.
Проте й «європейський» Captur другого покоління додав приблизно на 110 мм у довжині, чому сприяла збільшена на 20 мм колісна база.
В Європі автомобіль доступний з 1,0- та 1,3-літровими бензиновими двигунами потужністю від 100 до 155 к.с., а також на машину можна встановити заводську двопаливну систему для використання газу LPG.
У деяких країнах пропонується й 1,5-літровий дизельний двигун агрегат dCi потужністю 95 к.с. або 115 к.с.
Й, звісно, як вже було зазначено вище, з 2020 року новий Captur отримав плагін-гібридну силову установку, яка має назву E-Tech й здатна проїжджати 45 км лише на електриці.
Стверджується, що зазначена технологія отримала понад 150 патентів Renault.
Комплектації для України
Для українського ж споживача пропонується лише один двигун: 1,3-літровий чотирициліндровий бензиновий мотор, який щоправда може видавати два рівня потужності (130 к.с. або 155 к.с.).
Втім, агрегується всі комплектації для нашого ринку 7-ступеневою автоматичною коробкою передач із подвійним зчепленням, що передає крутний момент на передні колеса.
За рівнем оснащення також є розподіл: Zen, Intense та Intense (Limited edition). Остання створена спеціально для 130-сильного двигуна, а отже у подальшому, швидше за все, різні комплектації продаватимуться з різними рівнями потужності.
Наразі, різниця між Zen та Intense полягає в наявності (або відсутності) повного парктроніка, камери заднього огляду, цифрових «приладів», 7-дюймової «медійки», шкіряної оббивки керма та можливості замовити 2-кольоровий кузов.
Пакет безпеки, у будь-якому випадку, доведеться докупляти окремо, як й інші «фішки», що допоможуть персоналізувати кросовер.
Про екстер’єр
Друге покоління від попереднього можна легко відрізнити за зміненим кузовом: тепер з’явилися характерні для марки C-подібні елементи в фарах та в задніх ліхтарях, а вся оптика стала світлодіодною вже в «базі».
Як вже було зазначено вище, Renault Captur можна персоналізувати завдяки двоколірному фарбуванню кузова, а за доплату можна також отримати й колір металік.
Ще під час презентації Renault оголосила про 10 кольорів екстер’єру, 4 контрастних кольори даху та 3 пакети налаштувань, доступних для європейського ринку, в результаті чого можна створити 90 можливих колірних схем.
Для українських доріг пропонуються 17-дюймові легкосплавні диски, а також різноманітні пакети захисту (від бруду, пилу та гравію). Все це доступно для всіх рівнів комплектацій.
Про інтер’єр
Про салон не можна сказати, що він викликає захоплення, але й це зрозуміло, виходячи із цінової ніші, де пропонується автомобіль. В чомусь інтер’єр навіть нагадує аналогічний від оновленого Renault Duster, який наша редакція тестувала нещодавно.
Зважаючи, що поки бестселерами в сегменті B-SUV залишаються кросовери від Suzuki (Vitara та SX4), то для боротьби з ними цінник має бути в районі 500 тисяч гривень.
Й у комплектації Zen кросовер Captur близький до цієї межі (якщо скористатися програмою Renault Бонус – то вартість становитиме 540 тисяч грн). Проте тут не буде ані цифрового 7-дюймового TFT-дисплея приладової панелі, ані 7-дюймового тачскріну медійної системи. А у наш цифровий світ ці ж «фішки» важливі?


Мабуть, що так. Адже топові версії в Європі взагалі оснащені 9,3-дюймовою вертикально встановленою «медійкою» та 10,2-дюймовою панеллю приладів. Куди вже «українським» на 7,0-дюймів?


При цьому, й коштуватиме комплектація Intense дорожче: 649 000 грн із 130-сильним двигуном (але 599 000 грн за програмою Renault Бонус) та 658 700 грн із 155-сильним мотором (608 700 грн за програмою Renault Бонус).
Але й це не все: таку комплектацію можна персоналізувати кольорами підлокітників дверей та панелі приладів, а також окантовками центральної консолі й повітроводів. Звісно, за доплату.
В цілому, тест-драйв довів, що відчуття від інтер’єру Renault Captur доволі позитивні. Місця достатньо для чотирьох пасажирів, а багажник навіть збільшився у порівнянні з попереднім поколінням.


У звичайному положенні багажний відсік може вмістити 422 л, а якщо відсунути та скласти задні сидіння, то він зросте до 1275 л. Й це при тому, що під полом ховається майже повнорозмірна 16-дюймова докатка.
Як їде?
Тут потрібно зробити ремарку, що оновлений Renault Captur, швидше за все, створений для міста й відповідних європейських доріг. Це точно не Duster.
Кросовер дуже гарно поводиться на рівному асфальті й впевнено маневрує у щільному трафіку та тісних вулицях.
Проте, якщо виїхати з цієї зони комфорту, то підвіска «Каптюра» не буде дуже вдячною. Глибокі ями одразу «пробивають» весь захист, який має амортизувати всі незручності від такої дороги.
Та й з дорожнім просвітом у 174 мм й лише переднім приводом навряд чи варто на цьому «паркетнику» кудись далеко заїжджати у бездоріжжя. Його стихія – місто.
Тим більше, для великих населених пунктів цей автомобіль має все необхідне: витрати пального у 6,6 л/100 км (у змішаному циклі за NEDC), клімат-контроль, круїз-контроль, підігрів керма та передніх сидінь, безключовий доступ та автоматичне стоянкове гальмо (для Intense).
Навіщо купувати?
Новий Renault Captur дійсно виглядає сучасно й актуально, чим доносить для своїх клієнтів французький стиль та дизайн від виробника. Й за таким кросовером точно будуть спостерігати на вулиці. Тим більше, що бренд пропонує чимало варіантів для зовнішнього фарбування та персоналізації.
Всередині, на жаль, комплектації дещо обмежені через бажання конкурувати з іншими нішевими моделями й відповідною необхідністю «втиснутись» у певну ціну. То ж, на відмінну від Європи, в Україні не можна замовити модель з 9,3-дюймовою «медійкою» та 10,2-дюймовим «щитком».
Ну а стосовно їздових характерник, то це однозначно міський кросовер, а отже лише «автомат» й передній привід. За межі рівних доріг цьому «паркетнику» зась виїжджати.
Якщо вищенаведені характеристики та якості Renault Captur збігаються з вашим баченням майбутнього автомобіля, то тоді це буде гарний вибір сучасного кросовера на сучасній платформі й за доступною ціною.
Характеристики Renault Captur
Двигун | бензин, з турбонаддувом, 1 332 см3 |
Потужність, крутний момент | 155 к.с., 270 Нм |
Трансмісія | 7-ступенева автоматична |
Привід | Передній |
Максимальна швидкість | 202 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,6 с |
Витрата палива | траса – 5,4 л на 100 км,
місто – 8,8 л на 100 км |
Шини | 215/60 R17 |
Дорожній просвіт | 174 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса без навантаження | 1 365 кг |
Вантажний відсік | 422 / 1 275 л |
Паливний бак | 48 л |
Вартість мінімальна* | 590 900 грн |
Вартість тест. авто * | 658 700 грн |
* Вартість на 30.11.2021