Дізнайтесь більше про компактний кросовер Volkswagen T-Cross та тест-драйв автомобіля в нашому огляді.
Компактний кросовер Volkswagen T-Cross дебютував лише у 2019 році й на початку цього року з’явився в Україні. Отже редакція Motorcar вирішила провести тест-драйв новинки й дізнатися переваги й недоліки моделі.
Група Volkswagen вочевидь робить ставку на кросовероризацію своєї модельної лінійки. Після запуску компактного кросовера T-Roc (який, до речі, отримав нещодавно рестайлінг), німецька марка випустила ще менший T-Cross. А цього річ був презентований ще й купеподібний Taigo, який щоправда є версією бразильського кросовера Nivus.
Останні два побудовані на платформі MQB A0, на котрій також випускають Audi A1, SEAT Arona, Skoda Kamiq та від нещодавно нову Skoda Fabia.
Таким чином, T-Cross із колісною базою 2 551 мм кросовер розтягнувся до 4 108 мм (у довжину), а ширина та висота становлять 1 782 мм та 1 584 мм відповідно. Це трохи інші (адже не всі менші) за відповідні показники T-Roc (колісна база – 2 590 мм, довжина – 4 234 мм, ширина – 1 819 мм, висота – 1 573 мм).
На разі, для України «Ті-Крос» точно став найменшим кросовером концерну VAG, адже поки продажі «Ті-Рока» зупинені й очікується запуску рестайлінгової версії. (Хоча на складах дилерів ще можна буде знайти доресталійнгову версію T-Roc).
Традиційний екстер’єр
Тим не менш, ззовні Volkswagen T-Cross повністю відображує сучасний стиль кросоверів марки: видовжений капот із широкою решіткою радіатора, заокруглені лінії кузова та LED ліхтарі спереду й ззаду.
А ось чорні накладки на колісні арки та виокремлені бокові «спідниці» надають автомобілю позашляхового вигляду, як й заглиблення на тому ж капоті.
В цілому, можна сказати, що «Ті-Крос» зроблений за всіма канонами позашляховика, адже водій має високу посадку, а пасажири отримують відчуття знаходження «над» дорожнім покриттям завдяки пласким віконним лініям.
Комплектації в Україні
Як вже зазначалось у фотогалереї про цей тест-драйв, для України кросовер Volkswagen T-Cross доступний у двох комплектаціях Life та Style.
Базову версію Life можна відрізнити за чорними рейлінгами на даху, чорними вставками навколо протитуманних фар та 16-дюймовими дисками. Також, хоча зовнішнє освітлення матиме LED денні ходові вогні й LED задні ліхтарі, проте LED фари головного світла доступні лише у Style.
Топова версія також суттєво відрізняється всередині: зокрема, пропонується 8-дюймова медійна система (замість 6,5-дюймової у Life), амбієнтна підсвітка, бездротовий AppleConnect та камера заднього вигляду.
Перевагою версії Style можна назвати й систему безключового доступу.
А ось клімат-контроль, круїз-контроль, повний парктронік, шкіряне кермо та підігрів передніх сидінь доступні для обох комплектацій.
До речі, до нашої редакції на тест-драйв потрапила саме версія Volkswagen T-Cross Style у «спеціальному» кольорі металік Makena Türkis, за який додатково доведеться заплатити 20 600 грн.
Тут варто додати, що безкоштовний буде лише акриловий колір Ascot Grey, а ось білий Pure White підніме вартість машини на 6 615 грн, що вже казати про чотири кольори металік, котрі коштують 15 949 грн.
В інтер’єрі також чимало фішок, які йдуть опціонально. Наприклад, цифрова панель приладів Digital Cockpit Pro коштує 13 100 грн, бездротова зарядка смартфону – 3 864 грн, пакет «Світло та огляд» (дзеркало заднього виду з автоматичним затемненням та датчик дощу) – 4 355 грн, тоновані задні вікна – 6 189,83 грн, функція вибору профілю водіння – 4 486 грн.
Таким чином, комплектація Style з початковою ціною 747 349 грн повільно перетворюється на 789 219 грн.
А враховуючи, що в сучасних реаліях також варто поставити датчик сліпих зон (10 185 грн) та навігаційну систему Discover Media (15 621 грн), то вартість автомобіля вже досягне 815 026 грн.
Під капотом
На старті продажів Volkswagen T-Cross пропонувався в Україні з двома двигунами: 1,0-літровим трициліндровим двигуном TSI потужністю 115 к.с. та 1,5-літровою бензиновою «четвіркою» потужністю 150 к.с. Для обидвох варіантів пропонувався 7-ступеневий автомат DSG.
Проте від нещодавно потужніша версія мотора вже недоступна для замовлення в нашій країні й через конфігуратор бренду можна замовити лише 115-сильну «трійку» з тим же DSG. При цьому кросовер, як й раніше, має лише передній привід.
Виробник заявляє про витрати палива у змішаному циклі зупиняються на рівні 7,1 л/100 км й це приблизно відповідає дійсності, адже за наш тест-драйв автомобіль показав витрати 6,8 л/100 км, хоча іноді у міському трафіку планка піднімалась й до 8,7 л/100 км.
Цікаво, що показник викидів CO₂ становить доволі вагомі 161 г/км, хоча на європейському сайті компанії зазначено, що за використання бензину Super 95 небезпечні речовини становитимуть 114 г/км.
Тим не менш, трициліндровий двигун здатний розігнати T-Cross від 0 до 100 км/год за 10,2 с, а максимальна швидкість становить 193 км/год. Й, якщо бути чесними, цього цілком достатньо для міста.
Інтер’єр
Як вже зазначалось, інтер’єр двох запропонованих комплектацій Volkswagen T-Cross суттєво відрізняється.
Навіть передні сидіння для версії Style зроблені комфортнішими, адже покупці Life отримують стандартні крісла.
Комплектації також відрізняються декором для передньої панелі, дверей та центральної консолі, а також наявністю камери заднього виду у «топі».
Й, звісно, різниця полягає у екранах медійних систем: в стандартному Life пропонується 6,5-дюймовий кольоровий сенсорний дисплей, а в Style – 8 дюймів. При цьому, цифрова панель приладів буде все одно знаходитись в опціях для обох комплектацій.
Багажник
Попри свої компактні розміри багажний відсік Volkswagen T-Cross може вмістити 455 літрів поклажі, а враховуючи що в обох комплектаціях спинка задніх сидінь розділена та складається окремо у співвідношенні 1/3 до 2/3, то обсяг може бути збільшений до 1281 літрів.
При цьому під підлогою, яка може регулюватися по висоті, розміщені запасне малорозмірне сталеве колесо, бортовий інструмент й домкрат, що говорить про певну позашляхову суть кросовера й, у еру ремкопмлектів, зробить покупку приємнішою.
Безпека
Сучасний автомобіль просто зобов’язаний бути безпечним й це точно стосується Volkswagen T-Cross.
Кросовер в обох комплектаціях оснащений гарним пакетом систем безпеки, куди входять асистенти рушання вгору й утримання смуги руху, 12 подушок безпеки, система курсової стійкості ESC, антиблокувальна гальмівна система ABS, протибуксувальна система ASR та електронне блокування диференціалу EDL.
Все це допомогло машині отримати п’ять зірок на краш-тестах EuroNCAP.
Й хоча після 2019 року вимоги до випробувань EuroNCAP посилились, проте T-Cross має всі шанси пройти тести знову з гарними оцінками.
Як їде T-Cross?
В цілому нарікань на роботу Volkswagen T-Cross немає жодних. Кросовер достатньо добре реагує на педаль акселератора та може підлаштуватися під водія, якщо встановлена опціональна функція вибору профілю водіння (Eco, Normal, Sport та Individual).
«Ті-Крос» може бути як спокійним, так й вибуховим. На жаль, в Україну не постачається версія R-Line кросовера, проте й літрова «трійка» може достойно підірватись зі світлофору й залишити інших водіїв здивованими від спритності компактного SUV-а.
Можливо, на міжміських трасах розганятись цьому «паркетнику» важче, але він й не створений для цього. Тим більше, з врахуванням постійного зростання кількості камер автоматичної відеофіксації, швидкісні режимі у місті та за ним вже майже врегульовані.
Навіщо купляти?
Volkswagen із кросовером T-Cross зробив спробу потягатись із бюджетними «паркетниками» цього ж класу. Частково з цієї ж причини наш ринок й залишив 1,5-літровий двигун.
На папері найдешевшу версію кросовера можна придбати за 676 558 грн (або 21 961 євро), але основними конкурентами в сегменті B-SUV є Suzuki Vitara (від 593 900 грн або 19 278 євро), Peugeot 2008 (від 632 200 грн або 20 521 євро) та новий Nissan Juke (від 614 000 грн або 19 930 грн).
Але для Vitara пропонується також версія на механіці (від 485 900 грн або 15 772 євро), як й для нового Juke (515 350 грн або 16 728 євро), тому вони в цьому аспекті явно переграють та дають зрозуміти, чому кросовери Suzuki мають гарні продажі у своєму сегменті.
Можливо й версія Volkswagen T-Cross на «механіці» також мала б успіх в Україні (тим більше, що така версія в Європі продається), але минулорічні показники продажу спорідненого T-Roc говорять, що компактні кросовери VAG можуть щорічно знайти майже 500 власників у нашій країні.
Виробник ставить саме на зазначені комплектації T-Cross й результати 2021 року підтвердять правильність чи хибність стратегії Volkswagen. Тим більш, поки український ринок чекає на рейстайлінговий T-Roc, у «Т-Кроса» є всі шанси покращити свої показники.
До речі, цьогоріч кросовер потрапляв у рейтинг 10 найефективніших кросоверів, які споживали найменше палива, а також топ-25 найбільш ненадійних кросоверів.
Технічні характеристики Volkswagen T-Cross
Двигун | бензин, турбо, 999 см3 |
Потужність | 115 к.с., 200 Нм |
Трансмісія | 7-ступ. DSG |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 193 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 10,2 с |
Витрата палива | 7,1 л/100 км, змішаний цикл |
Викиди CO₂ | 161 г/км |
Шини | 205/60R16 |
Дорожній просвіт | 180 мм |
Кузов | кросовер |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1245 / 1720 кг |
Вантажний відсік | 455 л |
Паливний бак | 40 л |
Вартість мінімальна* | 736 622 грн |
Вартість тестового авто* | 815 026 грн |
*Вартість на 24.12.2021 р.