Читайте огляд тест-драйву нового кросовера Peugeot 2008, який лише цьогоріч з’явився в Україні.
Що це? Ще один витончений паркетник? Втім, більш толерантне «кросовер» давно відвело дискусію в бік від обговорення позашляхових здібностей цих піднятих над асфальтом хетчбеків.
Як підсумок, зараз ринок компактних кросоверів по-справжньому перегрітий. Покупці в Україні можуть обирати з трьох десятків моделей, які доступні майже у всіх основних марках. А Peugeot, слід віддати належне прозорливості його маркетологів, був одним із перших, хто приєднався до цього забігу зі своїм оригінальним 2008-му в 2013 році.
Після появи на світ у 2019 році 2008-й дав старт новому поколінню компактного кросовера марки. Попередник був пристойним в управлінні й практичним, в той час як якість інтер’єру показала, що Peugeot, чия репутація в плані обробки не була на вищому рівні до того моменту, раптово повернув у правильному напрямку.
Естетично приємний кросовер
Перед обличчям такої великої кількості нових конкурентів французи представили повністю нову модель, використовуючи в додачу і зовсім інший рецепт. Так, під обшивкою знаходиться нова платформа групи PSA під назвою CMP, яка передбачає установку як бензинових і дизельних агрегатів, так й повну електрифікацію приводу, тоді як більшість конкурентів дотримуються тільки бензинової моторизації.
Peugeot 2008 довший за свого молодшого брата 208, що теж має в основі архітектуру CMP. Нова модель переросла й перше покоління 2008 року, але Peugeot гарантує, що, незважаючи на збільшення жорсткості, загальна вага практично не збільшилася.
Створений на основі дизайнерських рішень моделі 208 і більшої 3008, цей кросовер – дійсно естетично приємна річ, яка виглядає так, ніби від початку створювалася як самостійна модель. Не те, що старий 2008-й, який сприймався як хетчбек 208, що погладшав після великодніх пасок.
І він, безумовно, виділяється серед інших на дорозі – як своєю формою з високим носом і рубаною кормою, так й в деталях. У них спостерігаються сучасні риси Peugeot, такі як світлодіодні вогні, якими ніби продряпаний його ніс, або потрійні скошені світлоблоки в задніх ліхтарях з обох сторін чорної панелі, в той час як обшивка боковини розбита гострими складками металу уздовж дверей.
Всередині теж все куди краще
Дизайн інтер’єру, хоча і трохи незвичний, пропонує чудовий рівень сприйманої якості для свого класу та відтіняє більшість конкурентів. Індивідуальні деталі, такі як глянсові чорні клавіші в стилі ще першого 3008-го на центральній консолі та яскрава контрастна строчка обробки додають відчуття стилю.
З використовуваними тут матеріалами автомобіль можна легко прийняти за преміальний бренд, якби не той факт, що компонування набагато сміливіше й оригінальніше, ніж типові пропозиції від BMW або Audi. На подібному рівні сприймається тільки Mazda CX-30 – за формою і обробкою за схожі гроші.
Родзинкою 2008-го слідом за 208-м став цифровий 3D-щиток приладів. Він працює на основі двох екранів: один на звичному місці, а інший перпендикулярно йому змонтований в «стелі» кожуха щитка приладів, причому останній дисплей відбивається від першого. Ефект полягає в тому, що свідчення швидкості, оборотів, важливі попередження та навігаційні вказівки здаються плаваючими в просторі над фоновою картинкою, як голограма.
Ця ілюзорна технологія не робить, на жаль, менш незграбним головний мультимедійний центр. Графічно він виглядає непогано, але найважливіші функції приховані в підменю. Тому прості дії, як зміна температури, складніше, ніж вони повинні бути, і сильніше відволікають від дороги.
Інша особливість – це знову незвичайне компактне кермо, до якого дійсно потрібно звикнути. Але якщо ви вже володіли якимось із Peugeot з таким кермом, вам навряд чи захочеться повернутися до традиційного.
Про розміри
Одним з основних недоліків стилю 2008-го є той факт, що доступ до задньої частини салону ускладнений. Поріг тут високий, тому вам доведеться перемахувати через нього. Обтяжує ситуацію занижена лінія даху, тому вам доведеться ще й пригинатися. Високорослі покупці повинні прийняти це до уваги, якщо вони планують часто використовувати задні сидіння. Наприклад, пристебнути дітей до автокрісла може виявитися більш проблематичним процесом, ніж можна було б очікувати.
Розмір 2008-го – це 4300 мм в довжину, 1770 мм в ширину і 1550 мм у висоту, що робить його трохи довшим за більшість відомих конкурентів – Ford Puma (4207 мм), Renault Captur (4227 мм), VW T-Roc (4234 мм), Skoda Kamiq (4241 мм), Hyundai Creta (4270 мм) і Mazda CX-3 (4275 мм).
Оскільки в другому поколінні 2008-го на 141 мм довший першого, в салоні тепер виявився пристойний простір, а з подовженою на 65 мм колісною базою в порівнянні з Peugeot 208, місце для ніг на задніх сидіннях теж більше не викликає особливих проблем. Для їхніх ступнів також передбачено простір під передніми сидіннями, і повітря над головою вистачить для всіх, крім найвищих сідоків.
Із 434 літрами багажного відділення 2008-й пропонує пристойний обсяг, вище середнього для цього класу, але поступається деяким конкурентам по загальній практичності. Так, Renault Captur і Opel Crossland X насправді вміщають на 12 і 24 літри, відповідно, менше, але їхні задні сидіння зрушуються і дозволяють сильно збільшити багажник, якщо на них їдуть діти.
Під капотом
Лінійка бензинових двигунів Peugeot 2008 – це 1,2-літровий трициліндровий двигун із турбонаддувом у трьох варіантах потужності. Незалежно від того, чи виберете ви версію на 100, 130 або 155 к.с., це якісні агрегати з рівномірною віддачею потужності, живі й еластичні, з максимальним обертовим моментом вже на 1750 об/хв.
Наш тестовий екземпляр оснащений чудовим новим дизельним двигуном PSA об’ємом 1,5 л і потужністю 130 к.с. Зі своїми 300 Нм це виключно продуктивний силовий агрегат, який практично не реагує на повне завантаження салону пасажирами. Якщо у ваших планах великі середні пробіги, то цей BlueHdi забезпечить дійсно недорогу експлуатацію, адже мало хто в цьому класі зажадає менше палива.
Але Peugeot вважає, що найпопулярнішим двигуном у цій лінійці буде все ж доступніший бензиновий PureTech 130. Це добре відомий, плавний турбомотор потужністю 130 к.с. із прекрасними характеристиками, завзятим звучанням, культурою ходу і вражаючою економічністю в рівній мірі.
У покупців 2008-го на вибір є дві коробки передач. Базова для України бензинова версія на 100 к.с. агрегатується тільки з 6-шестиступеневою механічною; 155-сильна, а також дизель – тільки з 8-ступеневим автоматом, тоді як бензиновий 130-сильний доступний із будь-якою з трансмісій. Але в будь-якій комбінації маленький SUV від Peugeot рухає себе вперед тільки передніми колесами, бо платформа CMP в принципі не може запропонувати класичний повний привід.
Трохи поліпшити зчеплення на слизьких поверхнях може опціона Grip Control – просунута система контролю тяги. Peugeot і Michelin навіть разом працювали над створенням спеціальних шин для роботи в парі з Grip Control, одночасно знизивши опір коченню.
Як їде Peugeot 2008?
У такому тісному класі, тим не менш, далеко не всі учасники пропонують щось особливе для пілота. Винятків небагато, але Peugeot 2008 – один із них. Citroen C3 Aircross, наприклад, комфортніший в їзді, а Ford Puma – більш захопливий, але Peugeot досить добре балансує між ними.
Керувати автомобілем дійсно приємно. Шасі сприймається живим, стабільним і точним у поворотах, а амортизатори старанно фільтрують неприємні нерівності. Не дивлячись на невеликий свист вітру навколо зовнішніх дзеркал на високих швидкостях, інші шуми вражаюче приглушені зсередини, тому в цілому це дуже рафінований автомобіль.
До маленького керма можна звикнути, тоді як саме кермове управління із змінним зусиллям – дуже легке для маневрів на низькій швидкості та наповнюється потрібною вагою на віражах.
Таким чином, за сумою якостей Peugeot 2008 набирає високий бал, але і його виробник не продешевив. Цінник на французький кросовер починається з 539 200 грн, а закінчується на 766 000 грн. Або навіть на 900 тис., якщо захопитися опціями.
Комплектації
Базова комплектація Active має 16-дюймові легкосплавні диски, клімат-контроль, 7-дюймовий сенсорний екран у центрі, підігрів сидінь, фарбу металік і задній парк-пілот. Наступний Allure пропонує більші колеса, світлодіодні фари, безключевий доступ, i-Cockpit, шкіряні вставки в сидіння, Grip Control, камеру заднього виду, передній парк-пілот, автомат гальмування і контроль рядності їзди.
Автомати далекого і ближнього світла, а також двірників, адаптивний круїз-контроль, бездротову зарядку телефонів без доплати отримують покупці найдорожчого GT Line. А ось супутникову навігацію, 10-дюймовий екран, аудіосистему FOCAL, автомат парковки, панорамний люк і шкіряний салон в будь-якому випадку доведеться докуповувати.
Підсумок
Не просто знайти другий клас із таким різноманіттям вибору, як у сегменті компактних кросоверів. Практично кожен основний виробник пропонує щось для цього зростаючого ринку, тому виділитися біса складно.
Ті, хто шукає стиль, якість і ефективний привід, можуть все це знайти в Peugeot 2008. Він відповідає багатьом вимогам – чудовий в управлінні, комфортний в їзді, діапазон його двигунів широкий, а дизайн кабіни – кращий в своєму класі. Але він не так практичний, як деякі конкуренти, в той час як високі ціни – камінь спотикання для тих клієнтів, хто шукає найкраще співвідношення ціни і якості.
Технічні характеристики Peugeot 2008 1.5 BlueHdi
Двигун | турбодизель, 1499 см3 |
Потужність | 130 к.с., 300 Нм |
Трансмісія | 8AT 2WD |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 195 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 9,3 с |
Витрата палива | траса – 4,6 л на 100 км |
місто – 6,5 л на 100 км | |
Шини | 215/60 R16 |
Дорожній просвіт | 160 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1235/1770 кг |
Вантажний відсік | 434/1467 л |
Паливний бак | 41 л |
Вартість мінімальна* | 729 900 грн |
Вартість тест. авто. * | 867 000 грн |
*Вартість на 19.08.2020 р.
Галерея Peugeot 2008: