Кубок України з кільцевих гонок: Щось новеньке, а щось не зовсім

Автор: В'ячеслав Щербина | 09 Сер, 2020

Здавалося б, паддок будь-якої української кільцевої гонки ні чим не відрізняється від такого на попередній. Природно, частково це твердження буде вірно. Однак у кожному з них знайдеться щось своє неповторне і навіть абсолютно нове!

Тим більше, якщо ми говоримо про паддок кубкової гонки – в даному випадку 2-й етап Кубка України з кільцевих гонок, а не Чемпіонат України з кільцевих гонок. Іронічно, але на сьогодні в українському «кільці» ми маємо свого роду «поділ», коли деякі пілоти і навіть цілі команди (!) стартують або виключно в кубкових перегонах, або тільки в Чемпіонаті України UTC.

Читайте більше про 2-й етап:

І хоча основні «елементи» кільцевого паддока природно будуть повторюватися від гонки до гонки, навіть вони часто починають виглядати інакше під іншим кутом «камери», яка при бажанні завжди знайде і щось зовсім новеньке.

Головна відмінність змагань різного рангу з точки зору зовнішнього вигляду самих гоночних машин – це нанесені на них наклейки з логотипами даної гонки. Найпомітнішою з них є «сонячний козирок» на вітровому склі, на якому завжди відображені офіційна назва серії (і її статус), а також хто саме її проводить …

… кільцеві кубкові гонки, включаючи і Кубок України, цього року проводить ТСОУ, що відображено логотипам колишнього «ДОСААФ» на тих самих наклейках, а також прапором самої організації.

Прапори на змаганні теж розташовуються строго за правилами: вище всіх національний, потім прапор ФАУ як «материнської» організації всіх офіційних автоспортивних заходів в Україні і вже потім власне організатора цього змагання.

Одна і та ж спортивна машина, тим більше така універсальна, як «вісімка», може їхати в різних видах змагань – від «кільця», до «гори» і навіть ралі. До того ж на ній можуть виступати різні пілоти. Ось яскраве тому підтвердження від команди SDrive.

Тут вам і ралійний екіпаж, і ім’я її звичного пілота в «кільці» Владислава Сінані. Однак через його зайнятість, цього разу на ній «згадати молодість» вирішив сам засновник і Директор команди SDrive – Андрій Бондар.

Вадим Конончук, «Калина» якого по прообразу «Фордів» обзавелася ось таким незвичайним повітрозабірником, цьогоріч збирався стартувати виключно в рамках Чемпіонату України UTC. Однак з урахуванням того, що його головний суперник в особі Сергія Юнашева навпаки сконцентрувався виключно на кубкових перегонах, 3-кратний і чинний Чемпіон України вирішив «кинути виклик» своєму візаві, так би мовити, на його території.

Не так багато людей знало, що буквально за пару днів до гонки на тестах в страшну аварію потрапив Павло Мар’яненко. Його «вісімка» буквально розірвала немолоді Чайкінські відбійники і, перекинувшись через «морду», залишила позначки, включаючи діру, на стіні ЦУГ-а!

На щастя, травми Павла виявилися зовсім незначними і він був присутній цього вікенда на «Чайці», але тільки в якості глядача і моральної підтримки своїй команді.

А ось що стало абсолютно новим у паддоку, так це намет команди Олега Сокірби, презентований пілотові спонсорами – клінікою естетичної медицини Fides, яку заснували його хороші друзі.

З її появою, «зовнішній вигляд» поки офіційно не заявленої  S_o_k_o_l Team все більше наближається до професійного …

… незабаром новий намет «наповнився» не тільки власне спортивною машиною з її пілотом, але і механіками і навіть його гостями. У ній закипіла робота перших, за якою з непідробним інтересом спостерігали другі.

При цьому в розпорядженні гостей були не тільки звичайні розкладні стільчики, але і вельми оригінальні надувні пуфики для відпочинку.

Аналогічно з самого ранку працювали і механіки інших команд – в даному випадку Smart Racing, що обслуговується Sport Car Service, і тільки цього року офіційно з’явилася «Євтушенко Моторспорт».

Остання в кубкових перегонах представлена тільки Вадимом Євтушенко, тоді як його рідний брат Андрій сконцентрувався виключно на Чемпіонаті України. Природно, в рамках Кубка України заявляти команду з усього одним пілотом було б як мінімум не раціонально.

А з «вісімкою» Кирила Мітітела працюють не тільки механіки, але і його батько, який в даному випадку допомагав замінювати свічки між заїздами.

У функції механіків, мабуть, входять всі мислимі і не мислимі обов’язки. Від найбанальнішої заправки автомобіля, до досить «тонкої» роботи з налаштування з підвіскою. Останню в польових умовах часом доводиться виробляти ну зовсім в незручному положенні!

А поки в паддоку команди активно готували спортивні машини до заїздів, нагорі в ЦУГ-е представники організатора готували кубки для майбутніх переможців і призерів 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок.

Також терпляче, як й кубки, своєї черги чекало екіпірування гонщиків. В даному випадку це спортивні шоломи з рукавичками Вадима Конончука і Андрія Бондаря.

Хто б міг припустити, що цього дня саме між ними буде розгортатися одне з найнапруженіших протистоянь, причому за перше місце … поза подіумом!

А в тому, що в черговій спортивній дуелі зійдуться власники цих двох шоломів, мало хто сумнівався. Але те, наскільки напруженим в суботу вийде протистояння Костянтин Гуцул-Олег Сокірба, мало хто міг би припустити! Знали б всі ми, ЩО ці два пілоти продемонструють вболівальникам наступного дня!

У зв’язку з пандемією і пов’язаними з нею карантинними заходами цьогоріч зі зрозумілих причин трибуни кільцевих гонок збирають зовсім небагато глядачів. Проте, деякі з них не зупинити ніякими «страшилками». Як, наприклад, цю чарівну вболівальницю, без присутності якої обходиться рідкісна кільцева гонка на «Чайці».

Багатьом постійним уболівальникам добре знайомий специфічний чайкінський гумор. Ось зовсім нова наочна адаптація його в дусі пануючих часів. І це ні десь там, на гаражних дверях у боксах, а на вході в суддівську ЦУГ-а!

Хто сказав, що керівники українських кільцевих команд не бруднять рук, причому буквально ?! Це вам не «Формула-1»! Той же Андрій Бондар допомагає своїм механікам, а часом і зовсім повністю підміняє їх, якщо ті їдуть на гонку в інше місто, наприклад, на тайм-аттак у Полтаву.

Точно також засновники та керівники Sport Car Service Володимир Апостолюк з Сергієм Скоком, хоча частіше і виконують тренерсько-керівні функції, але коли потрібно, можуть засукувати рукави. В даному випадку на піт-лейн, обслуговуючи машини Антона Поляничко і Микити Анпілогова, які цьогоріч офіційно представляють команду Smart Racing.

А ось де майже не перестає вестися робота, причому від самого ранку і ще за годину, а то й пару, після фінішу гонки, так це нагорі в ЦУГ-е гонки. Крім суддів, а точніше спортивних комісарів, і Директора гонки, тут зайняті ще чимало людей. Це й хронометристи, й секретарі (один КСК, інший самої гонки) і їхня помічниця, роль якої на кубкових перегонах виконує завжди чарівна Ольга Макаренко.

Часом здається, що Дмитро Філін, який є засновником і керівником FMS, в своєму пошуку приросту потужності і крутного моменту двигуна «БМВ» Олега Сокірби ні на мить не відривається від свого леп-топа під час проведення гонки.

Найчастіше він «підключений» до самої машині, але проаналізувати цифри, графіки та діаграми можна і в більш комфортною ево-середовищі)))

А це абсолютно новий тренд – багато пілотів почали провітрювати свої балаклави між заїздами ось таким оригінальним способом на зовнішньому дзеркалі заднього виду.

Цікаво, – це якийсь дивний збіг чи закономірність ?! Але з усіх учасників на трасі, саме так «провітрювали» свої підшлемники тільки Конончук із Бондарем, а через пару годин саме вони зійшлися на трасі в яскравій боротьбі за 4-е місце «Турінга».

Той же Вадим Євтушенко «не морочився» і свою балаклаву просто поклав поверх шолома. А якби повісив «по-модному»? Спортивна фортуна до нього тоді була б більш прихильна цього дня?))) (Жарт, якщо що).

Поступово на «Чайку» все ж починають повертатися глядачі, в тому числі й з дітьми. Адже автоспорт – він завжди благоволить сімейному відпочинку.

А то, що спортивні машини залучають тільки хлопчиків, це не більше ніж міф. Наочне підтвердження тому на цьому фото, де старша сестра явно не з меншим інтересом, ніж її братик або батько, йде до машин пілотів команди Smart Racing.

Але, мабуть, найбільше уваги глядачів, як на самій трасі, так й в паддоку, все ж приваблюють не «Калини» і тим більше не архаїчного виду «вісімки», а куди потужніші й сучасніші, так й просто красивіші машини «Супер Туринга».

Особливо це стосується «баварця» Олега Сокірби. І питання далеко не тільки в естетиці. Досить поглянути на ці «катки» «на 18», не кажучи вже про значну гальмівну систему які вони приховують …

…. ну а коли ця «трійка» за зиму обзавелася абсолютно новим справжнім арт-розфарбуванням, та ще й вражаючим спойлером-«лопатою» – знайдеться не так багато справжніх автомобілістів, хто б не проводив її «філейну» частина поглядом із заздрощами)))

Якщо придивитися як слід, то здасться, що в українському автоспорті брендуванню підлягає все! Включаючи навіть обов’язкові значки-стрілочки, які вказують в разі необхідності маршалам на розташування буксирувальних петель або вушок.

Правда, тут цікаво інше – за всю цю рекламу хтось реально платить або вона як це зазвичай відбувається в українському «кільці», що називається – за дружбою? Можна не сумніватися, що друге)))

У Начальника дистанції, роль якого на «Чайці» останнім часом виконує Дмитро Фальчук – чимало обов’язків. Мабуть, один із найвідповідальніших – це натискання кнопок світлофора, що дає старт гонки. Ну й однозначно найпочесніша – діаметрально-протилежна їй – помах картатим прапором на фініші перегонів.

Тут варто уточнити, що в деяких серіях ті ж тренування зупинятися не картатим прапором, а червоним, але не в українському «кільці». Картатий прапор сигналізує як про закінчення тренувань і кваліфікації (зліва), так і самої гонки. «Під настрій» найбільш значущу відмашку Дмитро дає картинно, з підстрибування – а чому власне ні ?!

Як і самі учасники після фінішу, зароблені ними кубки «мігрують» ближче до подіуму, де для швидкості і зручності проведення церемонії нагородження вони розташовуються буквально по ранжиру.

Власне саму церемонію нагородження на більшості кубкових етапів веде Олександр Кулаков, який зазвичай виконує роль Директора гонки. Цього року йому асистує все та ж Ольга Макаренко, «на додачу» до кубку (в даному випадку за друге командне місце пілотам Smart Racing), даруючи пілотам ще й свою посмішку)))

Справжнісінька група підтримки Олега Сокірби, що з’явилася тільки цього сезону, вже стала невід’ємним елементом кільцевого паддока. Велика кількість ж протилежної статі в ній часом не залишає байдужими навіть інших учасників змагання)))

Ну а поки одні пілоти нагороджуються, а інші вже думають, що потрібно зробити в наступному старті, щоб піднятися на заповітний подіум, їхні автомобілі знаходяться в режимі Закритого парку.

Це означає, що протягом як мінімум півгодини до них ніхто не має права торкатися крім офіційних осіб або механіків під контролем останніх в разі поглибленого огляду. Цей часовий проміжок робиться на випадок протесту з боку суперників або виникнення претензій з боку самого Техкома.

 

І це далеко не все. Природно, ми не можемо не зробити альбоми і з 3-го етапу Кубка України з кільцевими гонок. Так, він пройшов лише через добу після 2-го і за винятком одного нового учасника, в ньому стартували ті ж самі 12 пілотів. Проте, нова гонка – це нові емоції, нові подіуми і розчарування, не кажучи вже про цей неповторний організм – кільцевий паддок – який живе своїм життям … Слідкуйте за нашими публікаціями.

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest