Читайте про тест-драйв нового для України компактного кросовера Venue від південнокорейської марки Hyundai.
Цей модник Venue, орієнтований на молодих або, принаймні, молодих душею покупців, є недорогим і завзятим способом зануритися в модний образ життя позашляховиків.
Міський модник
Якщо ви подумали, що у Hyundai вже є SUV’и на всі випадки життя, то корейський виробник приготував для вас сюрприз. Про те, наскільки масштабною може бути лінійка позашляховиків і кросоверів, там знають краще за всіх, адже вона простягається у Hyundai від маленького Kona до величезного Palisade. І недавно корейці ще її розтягнули, додавши в асортимент мініатюрний кросовер Venue.
Він ще менший та доступніший за Kona, але своїми коробчатими обрисами більше схожий на позашляховик, ніж на низький, майже легковий кросовер, хоча і заснований на малолітражці Accent.
Як й Accent, Venue поставляється тільки з переднім приводом – привід на всі колеса тут навіть технічно неможливий. Але в тій же ситуації опинилися і багато інших автомобілів в цьому сегменті та ціновій категорії, як Ford EcoSport і Citroen C3 Aircross.
А конкуренти хто?
Venue обіцяє бути «кращим з двох світів», поєднуючи в собі низькі експлуатаційні витрати і маневровність легкого хетчбека з високою посадкою водія і міцним на вигляд стилем позашляховика.
Hyundai сподівається залучити широке коло покупців, в першу чергу молодих одиноких городян і молоді подружні пари, але також і людей середнього віку, які прагнуть до скорочення витрат на утримання своєї машини.
Цільові аудиторії, проте, бувають сумно відомі тим, що не купують те, що від них очікують. Тому Venue може заманити і літніх водіїв, кому потрібна вертикальна посадка з легким входом і повсякденна практичність з їздовими манерами та індивідуальністю маленької машини.
Багато конкурентів вже встигли тут проявити себе, і серед них Mazda CX-3, Kia Stonic, Nissan Juke, Volkswagen T-Cross, Suzuki Ignis й Vitara, SEAT Arona, а також абсолютно новий Ford Puma.
Про розміри
Маючи розміри 4040 мм у довжину, 1770 мм у ширину і 1592 мм у висоту, Venue коротший за всіх зазначених, за винятком Suzuki Ignis, порівняний з Juke по висоті й на 30 мм вищий за Kona.
І ці пропорції, і незграбний злам прямовисної стійки лобового скла в манірному стилі утилітарних позашляховиків роблять маленький кросовер Hyundai відмінним від багатьох міських кросоверів нинішнього покоління.
Крихітні 15-дюймові колеса перших двох рівнів комплектації Active виглядають майже мультяшно на тлі квадратного кузова, тоді як у флагманському виконанні з великими 17-дюймовими і ексцентричними двобарвними варіантами забарвлення Venue виглядає досить престижно і красиво.
Хоча це й цілком суб’єктивно, до того ж впізнаваним в дорожньому потоці робить Venue більше вже типове для Hyundai перетікання головної оптики на капот, а не химерні складки металу і пластика.
Економний інтер’єр
У такому ж лаконічному, трохи бляклому в базовій версії й безхарактерному стилі виконаний інтер’єр з його простими, добре читаними приладами і звичними органами управління.
У той час, як на приладовій панелі переважає 8,0-дюймовий сенсорний екран, управління кліматом повністю покладено на великі кнопки і регулятори, а базові регулювання аудіо продубльовані такими ж легко доступними клавішами і тумблерами.
Не очікуйте рясноти матеріалів преміум-класу – не можна заперечувати той факт, що, врешті-решт, цей автомобіль бореться в бюджетному сегменті.
І хоча все здається міцно скрученим і на вибір є можливість додати трохи візуальних акцентів за допомогою двокольорової контрастної обробки, єдині м’які покриття тут виявляються тільки на підлокітниках – центральному і в дверних картах.
Проте, ретельно підібрана фактура пластика не викликає жалю, як це часто буває через маскування економії на матеріалах.
Відзначивши відмінну глибоку посадку за кермом, який регулюється в двох площинах, і не за характером чіпкі крісла, важко утриматися і від компліментів щодо оглядовості. Навіть в нижньому положенні сидіння видна крайка капота, стійки лобового скла мінімально перекривають видимість, пристойного розміру дзеркала дають хороше охоплення, а велике вікно ззаду особливо практично в місті.
Розумно вертикальна посадка забезпечує безпроблемне перебування в салоні чотирьох дорослих. Місця для голови досить і для високорослих, а значний простір для ніг в другому ряду означає, що ви можете возити тут не тільки дітей. Головний принцип успішного компонування салону Venue – стежити, щоб й водій, й пасажир за ним не виявилися обидва зростом від 1,80 м.
Конкурентний багажник
Наскільки далеко зміг просунутися Venue зі своїм мініатюрним розміром, показує обсяг, викроєний для його багажника. І тут він може запропонувати 355 літрів – типова величина для поїздок по магазинах.
Це більше, ніж у кількох ключових конкурентів, як Ford EcoSport, Mazda CX-3 або Suzuki Ignis, лише на 6 л менше за більшого Kona, але вже серйозно поступається Volkswagen T-Cross (385 л) і особливо Citroen C3 Aircross (410 л).
Hyundai не вказує максимальний вантажний обсяг зі складеними сидіннями, але регульована підлога багажника дозволяє перетворити задню частину Venue в вантажний майданчик врівень з порогом багажника і спинками.
Під капотом
По інший бік кузова – перевірений і випробуваний 1,6-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун MPi з багатоточковим уприскуванням палива, що розвиває 123 к.с. і 151 Нм. Їм оснащені всі версії Venue: обирати можна тільки шестиступеневу трансмісію – механічну або автоматичну з класичним гідротрансформатором.
Це ні в жодному ракурсі не іскрометний агрегат – потужність прибуває без сплесків і формує характер поведінки Venue на дорозі: він розганяється до міських швидкостей з адекватним прискоренням, достатнім для впевненої підтримки темпу потоку. Тут він дуже добре підходить кросоверу, який важить всього 1140 кг (механіка) або 1225 кг (автомат). Для довідки, його більший і потужний побратим Kona тягне на вагах на 250-300 кг більше.
Як їде Venue?
На шосе бензиновий двигун сонно обертається на мирних 2750 об/ хв на швидкості 110 км/год, але не готовий здійснювати стрімкі обгони на першу вимогу. Багато в чому це пов’язано з тим, що мотор Venue не досягає своєї пікової потужності до тих пір, поки не розкрутиться до 6000 об/хв, та й максимум тяги приходить тільки на 4850 об/хв.
Трохи більше рішучості йому надає включення спортивного режиму, але тоді MPI підвищує свій голос, а після 2500 об/хв через кермову рейку в кабіну проникає невелика вібрація – наслідок досить сильного форсування мотора.
Тим часом, шестиступенева автоматична коробка передач, безумовно, більше орієнтована на спокійне водіння і ефективність, часом повільно реагуючи на спонтанні відкриття дросельної заслінки. Тоді як в місті вся силова установка працює тихо і спокійно і взагалі відмінно справляється зі своєю роботою.
Загальне придушення зовнішнього шуму також на подив добре – гудінням відрізняються тільки колісні арки, якщо доводиться їздити по ділянках із грубим покриттям. Очевидно, цей гул виходить від зубастих зимових шин, тому що підвіска жодних стукотів не відтворює.
Що до якості амортизації, то Venue пропонує досить хороший баланс між комфортом і рівнем зчеплення. Його шасі забезпечує еластичну, щадну для хребців поїздку по місту і путівцем навіть на 17-дюймових колесах, при цьому демонструє хороший контроль за переміщеннями кузова і стриманий крен у поворотах.
Розвиває почуття впевненості, випромінюваного Venue, і добре відкалібрована система кермового управління. Воно швидке, зберігає природне відчуття і передає багато інформації від дороги. І хоча кермо не завжди достатньо обтяжено в швидких поворотах, але воно ніколи не реагує таким чином, щоб викликати подив.
У нашій тестовій версії також є вибір режимів роботи приводу – не тільки для трансмісії, а й для системи контролю тяги. Це трохи компенсує відсутність повного приводу там, де немає твердого покриття.
Якщо режими Normal, Eco і Sport адаптують реакцію дросельної заслінки і точок перемикання передач, то алгоритми Snow, Mud і Sand змінюють рівень втручання антибуксувальної системи, щоб допомогти забезпечити максимум із потенційно можливого зчеплення на різних нестабільних поверхнях. Зрозуміло, протибуксувальну систему Venue дозволяє взагалі відключити, як і ESP.
Hyundai стверджує, що Venue потрібно 7,0 л / 100 км з ручною коробкою передач і 7,2 л – з «автоматом» в змішаному циклі. Але тест показав навіть менший результат – 7,5 л в міській їзді і 6,1 л на шосе. Тому між заправками зі своїм 45-літровим баком він зможе долати близько 620 км.
Ціна питання
А у що виливається його первісна покупка? Venue відноситься до одного з найбільш вигідних придбань в ніші та пропонує гарне оснащення за розумну ціну.
Починаючи з базової версії Express за 509 500 грн всі моделі укомплектовані кондиціонером, центральним замком, заднім парк-пілотом, електроприводом всіх вікон із тонуванням і дзеркал, контролем тиску в шинах, автоматом світла, ESP і шістьма подушками безпеки.
Перехід на середній рівень Dynamic (від 569 400 грн) приносить легкосплавні диски, рейлінги, світлодіодні денні вогні, клімат-контроль, камеру заднього виду, підігрів керма і сидінь, 8,0-дюймовий мультимедійний центр з Apple CarPlay / Android Auto і обтягнуті шкірою кермо і важіль перемикання передач.
Нарешті, верхня Elegance (від 587 600 грн) отримує 17-дюймові диски, світлодіодні задні ліхтарі, двобарвну обробку даху і контрастні бічні дзеркала, круїз-контроль, вставки з шкірозамінника в обробці сидінь і двобарвну оббивку салону. У будь-якому з варіантів перехід на коробку-автомат обійдеться в 28 тис грн.
На жаль, по частині допоміжних систем є прогалини: автономне екстрене гальмування з виявленням пішоходів, утримання смуги і автомат дальнього світла не доступні до замовлення, хоча з заводського конвеєра в Кореї такі моделі сходять.
Підсумки
Hyundai Venue – це субкомпактний кросовер за доступною ціною з дивним внутрішнім простором і приємною їздою. Невеликий розмір, оглядовість і маневреність роблять цей маленький Hyundai прекрасним супутником для містян, які не планують використовувати його для тривалих поїздок.
А все через те, що малопотужний двигун і неспокійна поведінка на шосе роблять його повільним, незграбним і гучним на міжміських магістралях. Незважаючи на щадну бюджетну ціну, Hyundai розщедрився на пристойний інтер’єр, який виглядає і відчувається більш висококласним, ніж у доброї половини конкурентів.
Технічні характеристики Hyundai Venue 1.6 MPi 6-AT
Двигун | бензин, 1591 см3 |
Потужність | 123 к.с., 151 Нм |
Трансмісія | 6-ступенева автоматична |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 181 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 11,4 с |
Витрата палива | траса – 6,1 л на 100 км |
місто – 7,5 л на 100 км | |
Шини | 205/55 R17 |
Дорожній просвіт | 190 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1232/1700 кг |
Вантажний відсік | 355 л |
Паливний бак | 45 л |
Вартість мінімальна* | 511 300 грн |
Вартість тест. авто. * | 615 400 грн |
*Вартість на 01.04.2021 р.
Галерея Hyundai Venue: