Тест-драйв Ford Puma: місткий та конкурентний кросовер

Автор: Олег Василевський | 10 Бер, 2021

Puma повернулася! Але тепер це п’ятидверний кросовер, який Ford розробляв на базі нової Fiesta, поки Ecosport прикривав позиції марки в класі малих SUV.

Новий паркетник із м’яким гібридним приводом і великим багажником, а також простими речами, але такими, які роблять брудне або важке життя автомобіліста набагато простішим, їде до нас із румунського заводу Ford.




Про екстер’єр

Ford Puma

Є кілька творів автомобільного дизайну, так само чутливих до кольору, світла і кута зору, як новий Ford Puma. В один момент він може виглядати по-справжньому гармонійним і красивим, але змініть ракурс або освітленість, й ось на вас вже дивиться здивованим поглядом свіже спіймана риба.

Проте, цей суперечливий стиль не такий вже й поганий. Згадайте перший Nissan Juke – та ще горгулья, але в багатьох країнах він швидко став бестселером марки.

Дизайнери Ford знайшли можливість надати Puma динамічний вигляд тими ж прийомами, які були використані в Jaguar E-Pace та Porsche Macan. Звідси й схожість їхніх силуетів.

Хитромудрі фари в формі каное розташовані високо на крилах, а світлодіодні протитуманні ліхтарі вбудовані в повітроводи, що направляють потік повітря через арки передніх коліс, зменшуючи турбулентність для поліпшення аеродинаміки до Сх = 0,327.

Ford Puma ST 2020 року
Ford Puma ST 2020 року

Але, незалежно від того, чи вважаєте ви дизайн приголомшливим або шокуючим, у Puma є маса переваг в інших областях, які дійсно мають значення.

Так, спортивний стиль Puma не поставив під загрозу практичність, як це часто буває. Автомобіль по-справжньому просторий, і наш тест-драйв цей факт підтверджує. У всякому разі, 1,96-метровий водій без проблем знаходить собі місце за кермом. На задніх сидіннях ви легко розмістите двох довготелесих підлітків, і тільки пасажири ростом вище середнього відчувають близькість даху.




Багажник Ford Puma хитромудро скомпонований

Ford Puma

Одна з ключових особливостей – це надзвичайна практичність, яка відповідає на претензії покупців деяких моделей від конкурентів з приводу нестачі корисного простору. У багажник Puma вміщається до 456 л поклажі.

Ford стверджує, що це найкращий показник в класі. І це насправді на 46 л більше, ніж може вмістити Peugeot 2008, на 102 л перевищує можливості Nissan Juke і навіть на один літр більше, ніж у рекордсмена Renault Captur. Порівняйте з більшим Ford Focus Active з його 375 л і стане очевидно, що інженерам вдалося викроїти тут дійсно багато місця.

Ford Puma

Куди важливіше конфігурація багажного відділення – тут можна перевозити, наприклад, дві сумки для гольфу у вертикальному положенні. Ще далі просувається Puma в ніші, яка традиційно використовується для запасного колеса.

Ford Puma

Під днищем багажника сформований незграбний ящик на 80 літрів (763х752х305 мм), в який можна поміщати нестабільний багаж висотою до 115 см – наприклад, кімнатні рослини в горщиках. Сам ящик виконаний з легко мийної пластмаси, тому в ньому практично перевозити брудне взуття або коренеплоди. А мити його можна просто зі шланга, бо в його днищі є … зливна пробка!

Виготовлена з переробленого паперу і клею на водній основі регульована підлога багажника має стільникову структуру, натхненну шестикутними осередками, які використовуються в конструкції високоміцних компонентів для реактивних літаків і суперкарів. Зняту підлогу можна надійно зберігати вертикально на спинці сидінь другого ряду.

Завантаження Puma максимально полегшена завдяки першій в сегменті технології сервоприводу багажних дверей, який активується помахом ноги під бампером. При цьому гнучка шторка багажного відділення кріпиться безпосередньо на двері, чим досягається безперешкодний доступ при завантаженні громіздкої поклажі.




Практичний салон

Ford Puma

Додаткові бали в практичності Puma набирає й в салоні. Так, всі сидіння поставляються зі знімними чохлами на блискавки. Їх можна прати, а також замінити, вибравши колір і малюнок обробки. Передні сидіння доступні з масажем попереку, що також є новинкою для сегмента B-SUV.

Ford Puma

У переліку бортових інноваційних функцій Puma важко знайти прогалину. В опціях для моделі доступні бездротова зарядка смартфонів, мультимедійна система Ford SYNC 3 з 8-дюймовим сенсорним екраном і протоколами Apple CarPlay і Android Auto.

Ford Puma

Технологія FordPass Connect перетворює Puma в мобільну точку доступу з можливістю підключення по WiFi до 10 пристроїв. Система надає ряд зручних функцій через мобільний додаток FordPass, включаючи локатор автомобіля, моніторинг його технічного стану, дистанційне розблокування дверних замків і навіть запуск двигуна.




У Ford Puma лише передній привід

Ford Puma

Оскільки Puma базується на Fiesta, ведучими є лише передні колеса, але протибуксовочну систему і алгоритм реакції силового агрегату можна налаштувати вручну під різні покриття. Аби запропонувати кращу в класі динаміку їзди, Puma отримала жорсткішу задню підвіску з торсіонної балкою, укрупнені амортизатори, жорсткіші втулки і оптимізовані верхні опори підвіски.

Ford Puma

Привід EcoBoost Hybrid складається з 1,0-літрового бензинового двигуна EcoBoost і інтегрованого стартер-генератора (BISG) потужністю 11,5 кВт з ремінним приводом, а також автоматичної 7-ступеневої коробки передач із подвійним зчепленням. BISG забезпечує накопичення енергії, яка зазвичай втрачається при гальмуванні та їзді накатом, для зарядки 48-вольтного літій-іонного акумулятора з повітряним охолодженням.

Якщо гібриди у вас викликають побоювання через незручності у використанні, то Puma їх розвіє: тут немає вилок, розеток або кабелів. Немає й жодних додаткових кнопок управління гібридною системою – ви їздите на цьому автомобілі, як на будь-якому звичайному бензиновому або дизельному.

BISG також діє як двигун, плавно інтегрується з ДВЗ та використовує накопичену енергію для збільшення крутного моменту при прискоренні, а також живлення електричних агрегатів автомобіля. Тобто на роботу в режимі соло він не розрахований.

Крім того, BISG дозволила інженерам Ford знизити ступінь стиснення бензинового двигуна і збільшити розмір турбонагнітача для більшої потужності, зменшити турбояму і швидше виводити турбіну на робочий режим.

Всі ці зусилля потрібні для того, щоб не занадто розгубити якщо не відгук, то хоча б тягові можливості на низькій частоті обертання – там, де досягається мінімальна витрата палива.

На догоду новим нормам мотор все ж виявився відчутно затиснутим, і навіть електропривод не допомагає отримувати іскрометні реакції. Але своє завдання він вирішує, як і було задумано – підключається за інтелектуальним сценарієм і заповнює дефіцит тяги на низьких оборотах. Підштовхує не спонтанно, але наполегливо. М’який гібрид працює в точності так, як рекламується, – перетворює маленький моторчик у великий за відчуттями.

BISG перезапускає двигун всього за 300 мілісекунд і робить це настільки непомітно, що ви навіть не відчуєте, як це відбувається. Це найдосконаліша система старт-стоп на сьогоднішній день. У порівнянні зі звичайними рішеннями такого роду BISG також працює в ширшому діапазоні сценаріїв, в тому числі при їзді накатом повільніше 15 км / год.

Але і це ще не всі виверти для економії палива в Puma. EcoBoost відключить один із трьох циліндрів, коли не потрібно повна потужність. Процес повторної активації циліндра займає 14 мілісекунд і допомагає, по завіреннях виробника, знизити викиди CO2 до 128 г/км і вийти на середню витрату палива, близьку до заводських даних – 5,6 л / 100 км.




Їде як Puma

Ford Puma

І якщо ви також сповнені ентузіазму з приводу того, як їде Fiesta і бажали б відзначити в новачку гени однойменного купе з дев’яностих, ви цілком можете покладати великі надії на нову Puma.

Ця підстрибнута і роздута Fiesta не розчаровує. Не погрішу перед істиною – Puma встановлює надвисоку планку керованості в своєму класі. Це маневровий і рухливий автомобіль, плавний і податливий, а також безпечно нейтральний при їзді в граничних режимах – на сухому асфальті нізащо не скажеш, що у машини лише передній привід.

Ford Puma

Зі своїм чуйним, завжди натягнутим кермом Puma дає таке впевнене відчуття, ніби ви можете робити з шасі, що завгодно. Тільки Ford, здається, здатний впоратися в класі сімейних автомобілів з таким викликом – хвацько крутиться в поворотах без фанатизму на звичайній, пасивній підвісці. У будь-яких умовах Puma – це просто справжнє задоволення від водіння, багато більше, ніж ви очікуєте від маленького паркетника.

Ford Puma

Єдиний динамічний недолік Puma – це комфорт його ходових якостей. На нашому тестовому автомобілі встановлені 17-дюймові легкосплавні диски, і, хоча з естетичної точки зору я їх щиро рекомендую, з точки зору комфорту кочення вони знаходяться на межі, яку легко переступити, якщо зважитися на опціонні 18- і навіть 19-дюймові колеса. Та й спортивна ходова частина Puma в версії ST-Line найчастіше відрізняється жорсткістю, хоча при цьому добре демпфує великі нерівності.




Довірчі технології Ford Puma

Ford Puma

Puma використовує по периметру 12 ультразвукових датчиків, три радара і дві камери, які покликані зробити процес водіння менш стресовим, але більш комфортним і безпечним. Наприклад, адаптивний круїз-контроль з функцією їзди в пробках, урахуванням знаків обмеження швидкості і центруванням в смузі забезпечує повноцінний другий рівень автономності їзди.

Функція Road Edge Detection зможе розпізнавати, де закінчується асфальт і починається м’яке узбіччя, гравій або трава, і повертати кермо, щоб запобігти виходу автомобіля з проїжджої частини. Так само вчинить і система Evasive Steering Assist, щоб об’їхати раптову перешкоду, що виникне на дорозі.

Ford Puma ST Vignale
Інтер’єр Ford Puma ST Vignale

Puma бачить не тільки пішоходів, які перетинають проїжджу частину, але й тих, що стоять на узбіччі. Функція Wrong Way Alert попередить водія про спробу виїхати на дорогу з одностороннім рухом, наприклад, щоб не опинитися на зустрічній смузі з’їзду з автомагістралі.

Формально, клієнтам є з чого вибрати в цьому класі: Renault Captur, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Opel Crossland, Skoda Kamiq і SEAT Arona, а також Mazda CX-3 і VW T-Cross. Серед альтернативних варіантів такі автомобілі, як епатажний Nissan Juke, преміальний DS 3 Crossback, масивний Jeep Renegade і ретро Fiat 500 X.

Лінійка Puma для українських покупців звужена до одного двигуна, проте вони можуть вибирати з чотирьох варіантів комплектацій – Titanium, Lux, ST-Line і ST-Line Plus. Преміальний Vignale в цінниках дилерів поки не значиться, але й без нього вартість Puma злітає до 821 200 гривень. А це вже верхня цінова планка сегмента. На щастя, Ford не скупиться і включає в цю ціну більшість з доступних для Puma опцій.




Підсумки

Абсолютно новий кросовер Ford Puma здатний розхитати вже добре укомплектований клас компактних SUV. Деякі досить непоказні елементи панелі приладів і місцями не найвидатніші матеріали в інтер’єрі розчаровують, але в інших областях він пробиває собі дорогу до звання кращого автомобіля в своєму класі. Він гарний у їзді, стриманий у витратах і показує себе одним із найпрактичніших в цьому високо конкурентному сегменті.

Технічні характеристики Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 7AT

Двигун бензин, турбо, 998 см3
Потужність 125 к.с., 200 Нм
Трансмісія 7AT 2WD
Привід передній
Максимальна швидкість 190 км/год
Розгін 0–100 км/год 10,2 с
Витрата палива траса – 5,0 л на 100 км
місто – 6,4 л на 100 км
Шини 215/55 R17
Дорожній просвіт 166 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1326/1815 кг
Вантажний відсік 456/1216 л
Паливний бак 42 л
Вартість мінімальна* 717 908 грн
Вартість тест. авто. * 821 242 грн

*Вартість на 10.03.2021 р.

 

Галерея Ford Puma 2020 року:
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський
Фотограф: Олег Василевський

Додати свій коментар















Pin It on Pinterest