Флагманський кросовер Mazda CX-9 завжди привертає до себе погляди. Редакція Motorcar протестувала великий японський позашляховик й дізналась багато цікавого.
Перше покоління Mazda CX-9 дебютувало ще у 2006 році й перші екземпляри навіть були оснащені 3,5-літровим двигуном V6 від Ford, адже він був побудований на спільній платформі Ford CD3.
За десять років існування першої генерації позашляховик тричі отримав рестайлінг зовнішності та механічного оснащення.
Читайте також:
- Тест-драйв великого кросовера Mazda CX-9: перші кадри
- Кросовери Mazda CX-5, CX-9 та Mazda6 отримали пакет Carbon Edition
Нинішнє друге покоління великого кросовера дебютувало у листопаді 2015 році, й відтоді оновлювалось майже щорічно. Не дивно, що кросовер потрапив у фіналісти «Всесвітнього автомобіля 2017 року».
Перехід на платформу Skyactiv та новий двигун дозволили моделі відновити продажі на ключевих ринках. Зокрема, в США Mazda CX-9 з 2016 року продається у кількості щонайменше 25 000 примірників на рік. В чому ж причини успіху?
Флагманська зовнішність
Mazda CX-9 беззаперечно є флагманом японського бренду й такий статус змушує автовиробника робити цей позашляховик відповідним на вигляд.
Звісно, дизайн моделі виконаний у тій же стилістиці Kodo, що й менші кросовери CX-5 та CX-3, а віднедавна й CX-30.
«Старший» кросовер відрізнятиметься наявністю більшої кількості хрому на деталях екстер’єру, 20-дюймовими колесами в топовій комплектації та своїми розмірами.
До речі, із довжиною 5075 мм, шириною 1998 мм та висотою 1747 мм, Mazda CX-9 конкурує з Toyota Highlander, Hyundai Palisade, а можливо навіть із актуальним поколінням Infiniti QX60, поки не з’явилась нова генерація.
Проте Mazda теж постійне оновлює CX-9 й хоча офіційно друге покоління кросовера було представлено у 2015 році, вже у 2019 році відбувся невеликий рестайлінг, який зачепив як зовнішність, так й внутрішні системи.
Можна сказати, що «на колір й смак товариш не всяк», але попри тривалу присутність на ринку японський великий SUV все ще виглядає свіжим й актуальним, особливо якщо обрати топову комплектацію, яка відрізнятиметься повністю світлодіодною технікою, вищезгаданими 20-дюймовими дисками та люком (котрий щоправда збоку не побачиш).
Просторий інтер’єр
Коли сідаєш у Mazda CX-9 одразу відчувається простір та свобода в салоні. Хоча якщо налаштувати сидіння та кермо, то в принципі різниці в управлінні з меншим CX-5 майже не виникає (хіба що треба враховувати більші габарити при паркуванні).
Мультифункціональне кермо, клімат-контроль для всіх пасажирів, підігрів всіх сидінь, електричне регулювання передніх сидінь доступні вже у стандартній комплектації Style, а в топовій можна отримати ще й вентиляцію передніх сидінь, а також пам’ять для водійського крісла.
Також у дорожчій комплектації доступні електропривід багажника, проекційний дисплей на скло й приладова панель на 7 дюймів.
Цікаво, що у топовій версії також надається бездротове підключення через Apple CarPlay, в той час Android Auto буде працювати лише «по дротам» у будь-якій комплектації.
Отже, якщо у Вас техніка від Apple, то одразу варто брати варіант Mazda CX-9 Top. Більш того, саме у цій комплектації пропонується преміальна аудіосистема Bose з 12 динаміками.
Третій ряд та багажник
Однією із особливостей Mazda CX-9 є наявність третього ряду сидінь, хоча навряд чи хтось захоче там сідати без нагальної потреби.
Місця там менше за другий ряд й, звісно, немає того ж комфорту, як клімат-контроль чи підігрів сидінь. Проте бокові підсклянники все ж присутні.
Великим кросоверам в Європі та, особливо, в Америці доводиться боротися із мінівенами, а тому й з’являється це намагання створити 7-містний автомобіль.
Хоча, звісно, Mazda CX-9 має більше простору для третього ряду, ніж наприклад Mitsubishi Outlander та Nissan X-Trail, які теж пропонуються із заднім складаним рядом.
До речі, саме при складеному задньому ряду CX-9 пропонує оптимальний обсяг багажника (840 л), який можна збільшити зі складанням другого ряду (тоді стане 1848 л) або зменшити із підйомом третього ряду (стане лише 230 л).
Все це дає чудові можливості для трансформації салону, в який дійсно можна вмістити багато чого як для довгої подорожі або навіть транспортування габаритних речей.
А під підлогою багажника ще й сховане майже повнорозмірне колесо 17-го радіусу.
Про двигун
Якщо вже розібрались із комфортом та дизайном, то саме час зазирнути під капот.
Друге покоління Mazda CX-9 від самого початку отримало турбований двигун Skyactiv-G 2.5T, який видає потужність 231 к.с., а максимальний крутний момент у 420 Нм досягається вже при 2000 об/хв.
Це дійсно вражаючий показник, а враховуючи вагу автомобіля майже у дві тони, розгін до 100 км/год за 8,6 с теж дивує. Й це при тому, що найшвидша комплектація Mazda CX-5 (з переднім приводом та 6-ступеневим автоматом) розганяється до «сотні» за 8,9 с, хоча майже на 500 кг легше.
Крім того, CX-9 пропонується лише із повним приводом, який тепер (після рестайлінгу) називається I-Activ AWD, що запобігає пробуксовці передніх коліс, перенаправляючи частину крутного моменту на задню вісь.
До речі, система працює через 27 датчиків й постійно (виробник говорить про 200 разів на секунду) аналізує стан дорожнього покриття, погодні умові, дії водія та технічний стан автомобіля.
Необхідно також згадати й про 6-ступеневу автоматичну коробку передач, яка працює як безступенева трансмісія та перемикає передачі із подвійним зчепленням.
Все вищезазначене та багато систем безпеки дозволяють кросоверу бути надійним помічником як у щоденних поїздках, так й виконувати складніші завдання: наприклад, виїхати на бездоріжжя або взяти на буксир причеп чи інший автомобіль (тут CX-9 забезпечить тягове зусилля до 2 500 кг).
Витрати пального при цьому обіцяються в 7,3 л/100 км на трасі, та 12,9 л/100 км у місті. Можемо лише додати, що за час наших тестів, тестовий зразок показав 12,1 л/100 км.
Безпека
Mazda не була б «Маздою», якби не пропонувала максимальний комплект систем безпеки у своєму флагманському позашляховику.
Звісно, від деяких можна відмовитись у базовій комплектації, проте купуючи статусний автомобіль вартістю більше одного мільйона гривень, все ж варто подумати про свою та пасажирів безпеку.
Тим більш, в цьому базова та топова комплектація суттєво відрізняються.
Якщо у першій можна отримати лише круїз-контроль та камеру заднього виду, то у дорожчій версії вже присутні адаптивний круїз-контроль, система камер колового огляду, датчики паркування, система розпізнавання дорожніх знаків та безключовий доступ.
Звісно, в стандартній комплектації все ще є такі системи пасивної безпеки, як ABS, EBD та подушки безпеки, але контроль «сліпих» зон, контроль виїзду зі смуги та аварійне гальмування – наявні лише в топі.
Комплектації та ціни
Як вже зазначалось, на ринку України доступні лише дві комплектації Style та Top, котрі відрізняються в основному лише насиченістю обладнання та внутрішніх систем.
Ззовні моделі можна хіба відрізнити за наявністю 18-дюймових або 20-дюймових коліс.
Проте наявність у топовій комплектації інтелектуальних систем безпеки, багатьох важливих елементів комфорту (як шкіряні сидіння або люк) призводять до того, що різниця в ціні між комплектаціями складає майже у 356 тисяч гривень та виглядає суттєвою.
Висновок
Зустріти кросовер Mazda CX-9 на наших дорогах вдається не так часто, як CX-5.
Й в принципі, приймати рішення про придбання великого позашляховика варто лише тоді, коли компактний кросовер не може задовольнити потреби родини.
CX-9 – це дійсно не лише статусний кросовер, але й сімейний автомобіль, який може бути багатоцільовим універсальним рішенням для тих, хто шукає преміальну якість та доступну ціну. Ще б гібридної складової додати, але повірте, у Mazda над цим вже працюють.
Характеристики Mazda CX-9
Двигун | бензин, турбований, 2 488 см3 |
Потужність, крутний момент | 231 к.с., 420 Нм |
Трансмісія | 6-ступенева автоматична |
Привід | Повний |
Максимальна швидкість | 210 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,6 с |
Витрата палива | траса – 7,3 л на 100 км,
місто – 12,9 л на 100 км |
Шини | 225/50 R20 |
Дорожній просвіт | 222 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена | 1 960 кг |
Вантажний відсік | 840/ 1 848 л |
Паливний бак | 74 л |
Вартість мінімальна* | 1 169 900 грн |
Вартість тест. авто * | 1 526 500 грн |
* Вартість на 13.06.2021