Тест-драйв Mazda СХ-30: кросовер збільшеного масштабу

Автор: Роман Галімон | 01 Бер, 2021
Mazda CX-30

Японська марка Mazda минулого року представила в Україні абсолютно новий кросовер СХ-30 й тому Motorcar поспішив протестувати модель та поділитися враженнями.

Задум створення Mazda СХ-30 переслідував лише одну мету: розширити асортимент кросоверів марки. Саме такі цілі зараз в основному ставлять перед собою автовиробники, окрім, звісно, електрифікації модельного ряду.




Проте в новій моделі з японського міста Хіросіма поєднані одразу два важливих фактори успіху: він – кросовер та ще й гібридний.

Компактний позашляховик доволі швидко дістався України й хоча іноді цей SUV маскується під старшого брата СХ-5, проте різницю майже одразу помітно як ззовні, так й зсередини.

Про розміри

Mazda CX-30

В минулому Motorcar вже брав на тест-драйв як середньорозмірний кросовер Mazda СХ-5, так й доволі компактний СХ-3 й враження від цих автомобілів абсолютно різні.

Мабуть, аби знайти щось посередині між ними, Mazda пішла на компроміс й створила СХ-30, розширивши модельну лінійку.

За всіма параметрами, як можна побачити у таблиці СХ-30 більший за СХ-3, проте аналогічно програє СХ-5. Отже, якщо покупцю хочеться щось більшого за субкомпактний кросовер, але середньорозмірний теж не підходить (фінансово чи масштабно), то СХ-30 може бути гарною альтернативою.

Mazda CX-30

До речі, за припущеннями, це не останнє розширення кросоверної лінійки Mazda. З витоків інформації від японського виробника стало відомо, що бренд готує СХ-50, який може бути ще однією версію бестселера марки СХ-5, а може просто й замінити його.




Про кольори та екстер’єр

Mazda CX-30

Наша тестова версія була виконана у вже відомому червоному кольорі Soul red crystal, проте в арсеналі кросовера є й новий Polymetal Gray, й спеціальна версія 100th Anniversary Edition, яка виконана, звісно, на данину 100-річчя марки. У палітрі моделі також присутні й інші фарбування.

Природно, що новий кросовер виконаний у фірмовому дизайні Кodo, котрий продовжує еволюціонувати з роками, але зберігає елегантність та естетику.

Mazda CX-30 Turbo 2021 року
Mazda CX-30 Turbo 2021 року в кольорі Polymetal Gray

Такий екстер’єр ні з чим не переплутаєш на дорозі, а машину помітно у будь-який час доби чи пори.

Mazda СХ-30 в будь-якій комплектації має LED-фари головного світа, тонові задні вікна, дзеркала та бампера у колір кузова, повторювачі повороту в дзеркалах та 18-дюймові колеса.

Mazda CX-30

Всього в Україні пропонується три варіанти кросовера: Style, Executive та Premium, котрі, звісно, відрізняються рівнем оснащення. Так, наприклад, топова комплектація, що потрапила на тест-драйв, відрізняється наявністю в екстер’єрі світлодіодних ДХВ (денно-ходових вогнів) та задніх LED-ліхтарів.

Mazda CX-30

Всі інші відмінності ховаються всередині й про них поговоримо далі.




Не такий вже й маленький

Mazda CX-30

Коли сідаєш у новий кросовер Mazda СХ-30, то практично не відчувається різниця від CX-5. Принаймні, для водія. Більш того новинка отримала оновлений інтер’єр, який ще навіть немає в CX-5.

Отже всередині СХ-30 виглядає явно інновативніше за своїх колег по модельній лінійці. Це одразу підтверджує  8,8-дюймовий дисплей медійної системи, що має зокрема функцію розділеного екрану та підтримує Apple CarPlay та Android Auto. Й, до речі, такий дисплей надається всім комплектаціям.

Mazda CX-30

Проекційний дисплей на лобове скло та 7-дюймовий щиток приладів теж пропонується «в базі».

Топові версії відрізняються лише наявністю комбінованої чорної шкіри у салоні, безрамкового дзеркала заднього виду та підсвітки у сонцезахисних козирках.




Комфорт коштує дорожче

Mazda CX-30

Звісно, якщо говорити про комфорт, то варто зазначити, що топова версія відрізняється й іншими благами сучасного автосвіту: електричне регулювання крісла водія, дзеркала з пам’яттю та електричний привід багажника можуть зіграти на користь дорожчих комплектацій.

Mazda CX-30

Проте й в базі вже є мультифункціональне шкіряне з підігрівом, система Start/Stop для двигуна, двозонний клімат-контроль та, навіть, підігрів передніх сидінь. Що ще треба для комфорту?

Mazda CX-30

Єдиним, мабуть, буквально «вузьким» містом можна назвати вікна. Візуально це важко помітити, проте, наприклад, при спробі просунутись через отвір для скла у водійських дверях (приміром, для сплати за парковку) є ризик «застрягнути». Принаймні, в зимовому одязі.

То ж у випадку із СХ-30 варто ближче під’їжджати до шлагбаума, або просто відкривати двері для сплати послуг.

Mazda CX-30Mazda CX-30

В іншому ж машина має все необхідне для комфортного перебування у подорожі містом, а також заміських вояжів. Тим більше, багажник у 430 літрів (422 л на комплектації Premium через стереосистему Bose) дозволяють взяти речей набагато більше, ніж дозволяє СХ-3 (350 л).

Mazda CX-30
Варіант розміщення вантажу від Mazda

Якщо ж скласти задні сидіння, то об’єм збільшиться до 1406 л (1398 л із Bose).




Що ж під капотом?

Mazda CX-30

Фактично, в Україні для СХ-30 пропонується один двигун та одна коробка передач: 2.0-літровий двигун Skyactiv-G із системою «м’якого» гібриду («Mild Hybrid»), що дозволяє видавати потужність 150 к.с., агрегується 6-ступеневою автоматичною коробкою передач.

Хоча для інших ринків пропонується й 6-ступенева механіка, в нашій країні такий варіант відсутній, проте на вибір пропонується передній або ж повний привід.

Mazda CX-30

«М’який гібрид» дозволяє рекуперувати енергію за допомогою системи i-Eloop, яка потім через конвертери використовується для живлення бортових систем. Також знижується навантаження на генератор, систему Start/Stop та й сам двигун.

Все це допомагає знизити витрати пального та одночасно поліпшити розгоні властивості кросовера. При цьому, принциповою відмінністю нової СХ-30 є використання  24-вольтового літій-іонного акумулятора.

Більше про роботу системи можна дізнатись у відео:

Компанія говорить, що такий двигун дозволяє споживати від 5,3 літрів на 100 км на трасі до 7,3 літрів/100 км у місті (йдеться про повний привід й виміри за NEDC).

В нашому випадку вийшло 6,1 л/100 км за містом, та 7,5 л/100 км у місті, що навіть менше за аналогічний двигун на Mazda CX-3 (за 2 роки технології двигунів, вочевидь, змінились), проте майже відповідає витратами на новому 2,5-літровому Mazda CX-5 модельного 2020 року.

Mazda CX-30

Отже, якщо обирати між CX-3 та CX-5 лише у призмі ефективності двигуна, то різниця у ефективності споживання навряд буде помітна. Хіба що викиди СО2 будуть меншими: 116 г/км проти щонайменше 135 г/км (у дволітрової версії CX-5). Зокрема, для європейських покупців такі показники вже давно стали важливими при вирішенні купівлі автомобіля.




Безпека як базовий пріоритет

Mazda CX-30

Вже традиційно Mazda пропонує гарний пакет систем безпеки та помічників водію. Причому системи діляться на пасивні та проактивні, серед останніх знаходиться й комплекс i-Activsense.

7 подушок безпеки (включаючи подушку для коліна водія), а також системи пасивної безпеки ABS+EBA+EBD+TCS+DSC+ESS доступні вже у всіх комплектаціях й про їхню функціональність, мабуть, знає кожний.

Mazda CX-30

Цікавішими виглядають системи активної безпеки i-Activsense, які щоправда доступні у топовій версії. Тут варто відмітити Smart Brake Support (SBS), яка зможе загальмувати при виявлені велосипедиста чи пішохода (навіть у нічний час).

Також важливим на сучасних парковках є «помічник» Smart Brake Support Rear (SBS R), який контролюватиме безпечний рух назад та загальмує у разі небезпеки.

Mazda CX-30

Крім того, Mazda у топовій версії CX-30 пропонує систему камер кругового огляду 360°, систему зменшення навантаження водія при русі в інтенсивному потоці (CTS), яка покращить роботу з акселератором, гальмами та кермом у разі затору, а ще систему контролю втоми (!) водія (DAA+DM).

Системи попередження про виїзд зі своєї смуги та контролю «сліпих» зон теж в наявності, але знову у топовій версії.

Отже можна сказати, що з безпекою у Mazda CX-30 все гаразд навіть у базовій версії, а у топовій захиститися можна максимально.




Навіщо купляти або хто конкуренти?

Mazda CX-30

Минулого року кросовер Mazda CX-30 був проданий у кількості понад 114 000 примірників по всьму світу, й основними покупцями автомобіля стали європейці та американці.

Японський «паркетник» має чимало конкурентів: зокрема такими можна назвати схожі за зовнішньою привабливістю та ціною компактні кросовери Peugeot 2008 та Volkswagen T-Roc. Тут вже «на колір й смак товариш не всяк», але вибір в цьому сегменті ринку завжди даватиметься важко.

Mazda CX-30

Так, CX-30 не розрахований на велику родину, проте з легкістю та з комфортом може перевозити чотирьох людей з їхнім багажем. Крім того, позашляхові можливості та системи безпеки дозволять водію почуватись у машині зручно та захищено.

Можливо, виробнику було б варто привезти до України й версію на «механіці», проте все залежатиме від попиту на цей автомобіль в нашій країні. Чи стане він бестселером «Мазди» – побачимо.

 

Технічні характеристики та ціна Mazda CX-30

Двигун бенз., 1998 см3
Потужність 150 к.с., 213 Нм
Трансмісія 6-ступеневий автомат
Привід повний
Максимальна швидкість 193 км/год
Розгін 0–100 км/год 10,4 с
Витрата палива траса – 6,1 л на 100 км

місто – 7,5 л на 100 км

Шини 215/55R18
Дорожній просвіт 180 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1 430 / 2 021 кг
Вантажний відсік 422 л/ 1398 л
Паливний бак 48 л
Вартість мінімальна* 913 000 грн
Вартість тест. авто. * 960 100 грн

*Вартість на 06.02.2021 р.





Додати свій коментар














Pin It on Pinterest