Тест-драйв оновленого Renault Duster: досі популярний кросовер

Автор: Роман Галімон | 16 Вер, 2022
Renaut Duster 2021 року

Минулого року Renault представила для українського ринку оновлений кросовер Duster й наша редакція вирішила дізнатись про кількість змін на колишньому бестселері ринку.

Хоча «Дастер» фактично виробляється румунським заводом Dacia, проте на український ринок модель постачається під французьким брендом Renault.

Аналогічна ситуація сталась й із рестайлінгом кросовера. В той час як Dacia Duster отримав доволі очевидний «фейсліфтинг» зі зміною світлотехники, цей же кросовер під «ромбовим» брендом змінився мінімально.

Тим не менш, варто визнати, що зовнішні відмінності між дорейсталінговим позашляховиком й рестайлінговивим мінімальні. Більше трансформацій відбулось всередині. Проте про все по порядку.

Трохи історії

Dacia Duster

Друге покоління кросовера Duster було глобально представлено у вересні 2017 року й вже навесні 2018-го з’явилось в Україні після неординарної презентації, де журналістам навіть організували смугу перешкод для позашляховика.

З того часу, модель кілька років ставала бестселером на українському ринку, як у своїй ніші, так й загалом. Ситуація на глобальних маркетах теж виглядала для «Дастера» оптимістично.

Отже, враховуючи популярність кросовера, Група Renault вирішила провести планову модернізацію моделі, аби та залишалась затребуваною в доволі конкурентному середовищі SUV-ів.

До речі, в Індії ще до цього року випускали першу генерацію «Дастера», але виробництво все ж було зупинено з екологічних міркувань.

Нова емблема Dacia
Dacia Duster з новим логотипом бренду

На глобальному ж рівні кросовер Duster залишається бестселером румунської марки та вже досяг позначки у два мільйона продажів.

Тому зрозуміло, що «Дастер» залишається однією з ключових моделей бренду й потребує поступового оновлення. Принаймні, поки не з’явиться новий флагман на базі концепту Bigster.

Екстер’єр

Renaut Duster 2021 року

Як вже зазначалось вище, ззовні позашляховик зазнав мінімальним змін. Фактично, змінились лише колісні диски для топової комплектації (при цьому, зараз вони вже опціональні).

Виробник зауважив, що спеціально сконструйовані 16-дюймові диски були випробувані в аеродинамічній трубі та допомагають повнопривідній версії викидати на 5,8 грамів менше викидів CO2.

Renaut Duster 2021 року

Що ж, питання паливної ефективності теж важливе, але й, треба визнати, що й виглядають вони теж непогано. Хоча наразі коштують додаткові 7 848 грн.

В іншому, ззовні це той самий «Дастер», який редакція Motorcar тестувала у 2020 році й про детальний тест-драйв можна почитати в цьому матеріалі.

Renaut Duster 2021 року

В екстер’єрі «Дастера» все ще можна побачити хромовану решітку радіатора, псевдометалеві захисні елементи на передньому та задньому бамперах й LED-денні ходові вогні у фірмовому С-дизайні, які тепер вже точно в «базі».

Задні ліхтарі, хоч й не змінились, але все так само оригінально натякають на схожість з моделями Jeep.

Звісно, опціонально кросовер можна пофарбувати в обраний колір «металік», адже базовим відтінком для всіх комплектацій є білий.

Інтер’єр

Renaut Duster 2021 року

Як вже зазначалось, найбільші зміни під часу рестайлінгу Renault Duster сталися всередині.

По-перше, була переглянута панель приладів й розміщена нова інформаційно-розважальна система з 8-дюймовим сенсорним екраном. Тепер оновлений кросовер пропонує бездротові Android Auto та Apple CarPlay та вже звичну вбудовану навігацію.

По-друге, обробка сидінь також була повністю змінена, а незручний вузький підлокітник став широким й тепер містить 1,1-літровий простір для зберігання.

Враховуючи, що наразі в Україні продається лише дві комплектації (Life та Zen), то все оснащення довелось розділити на три підгрупи: базове, топове та опціональне. При цьому, як можна здогадатись, топова версія ще не гарантує наявність всіх опцій.

Так, в стандартній версії Life вже доступний кондиціонер, проте клімат-контроль можна отримати лише в опції.

Парктронік доступний лише в топі, але в опціях є камера заднього огляду або навіть система кругового огляду.

Передні та задні електросклопідйомники встановлюються лише для Zen, як й задні сидіння, що складаються в пропорції 1/3 та 2/3.

Фактично тепер покупці «Дастера» отримала можливість самостійно персоналізувати свій автомобіль та додати обладнання, яке відповідає їхньому бюджету.

Наразі оригінальні комплектації Techroad та Intense, які відрізнялись спеціальними пакетами зовнішнього декору та 17-дюймовими дисками, недоступні. Проте комплектація Base, котра фактично продавалась без кондиціонера, теж відсутня у прайс-листі марки.

Під капотом

Renaut Duster 2021 року

Від початку продажів оновленого Renault Duster в Україні пропонувались лише два двигуни: 1,6-літровий бензиновий мотор на 115 к.с та 1,5-літровий дизель на 110 к.с.

На цей момент, фактично нічого не змінилось окрім того, що заводські версії ГБО вже не пропонується офіційно з заводу.

Як й дорестайлінгова версія, актуальний «Дастер» пропонується в основному із 6-ступеневою механічною коробкою передач, аде в одній комплектації (з дизелем та переднім приводом) можна купити й «автомат».

Renaut Duster 2021 року

В цілому наявність п’яти версій технічної складової кросовера й залежить від наявності переднього або повного приводу та відповідного двигуна.

Отже гіпотетично можна обрати дев’ять варіантів Renault Duster (5 трансмісій та 2 комплектації). Могло бути й десять, але комплектація Life із автоматичною коробкою не продається.

Комфорт

Renaut Duster 2021 року

Цікаво наскільки індивідуальними можуть бути відчуття від фактичного не суттєво зміненого автомобіля. Два роки тому, коли наша редакція вперше тестувала Renault Duster, емоції були не надто позитивні.

Цього ж разу, «Дастер» трохи здував, хоча дійсно не змінився суттєво.

В салоні так само доволі просторо, аби розмітились четверо людей. На задньому дивані, можна посадити й п’яту особу, але тоді стане явно щільніше.

Renaut Duster 2021 року

Топова комплектація Duster має базові речі, які мають бути у сучасному автомобілі: є підігрів передніх сидінь та заднього скла, USD роз’єм для мультимедійної системи, електросклопідйомники та кондиціонер (або клімат-контроль).

Звісно, деяке обладнання чи тонування знаходиться у топовій версії чи навіть опціях, але тут вже кожний сам обирай рівень доступного комфорту.

Renaut Duster 2021 року

Не можна не сказати, що ця машина не для дальніх мандрівок, або принаймні швидкісних. Так, машина швидко виходить на крейсерську швидкість, проте доволі нервово реагує на нерівності за такого темпу.

А ось подолання перешкод на невеликій швидкості відбувається майже непомітно з комфортом того ж «великого позашляховика».

Бездоріжжя

Renaut Duster 2021 року

Втім цей кросовер був розроблений швидше не для комфорту, а навпаки. Однією з переваг «Дастера» є його позашляхові можливості.

За кожної презентації моделі неодноразово підкреслювалось, що Renault Duster має відміні переваги на бездоріжжі. Навіть, більшість офіційних фотографій автомобіля зроблені на фоні природних ландшафтів.

Гарні звіси вже історично закріпились за позашляховиком, а у другій генерації до помічників подолання схилу (та спуску) додався монітор, на якому можна побачити кут нахилу, кут крена та компас.

Renaut Duster 2021 року

Опціональний пакет камер дозволяє дивитися, що саме відбувається під колесами, а наявність повного приводу та коротка передня передача дуже виручає на бездоріжжі.

І, звісно, у «Дастера» в багажнику повнорозмірне запасне колесо, а це про щось вже й говорить.

До речі, саме тому, цю машину часто обирають спеціальні (рятувальні та пошукові) служби, які працюють поза межами асфальтових доріг.

Безпека

Renaut Duster 2021 року

На момент дебюту другого покоління Renault та Dacia приділили вагому увагу системам безпеки в Duster. Тут є майже всі «бюджетні» асистенти: система курсової стійкості, допомоги при старті на підйомі та спуску, ABS та система екстреного гальмування. Є навіть моніторинг тиску в шинах та система контролю сліпих зон.

Тим не менш, Європейська комісія оцінки безпеки автомобілів (Euro NCAP) дала лише три зірки «Дастеру» у 2017 році. Хоча, якби краш-тест проходив би зараз, то оцінка могла бути ще гіршою, враховуючи нові стандарти до безпеки від Euro NCAP.

Варто також додати, що німецькі експерти Служби технічного нагляду (Technischer Überwachungsverein – TÜV) також внесли цей кросовер до переліку проблемних після двох або трьох років експлуатації. Хоча, можливо сюди потрапила значна кількість машин попередньої версії Duster, від якої, за словами виробника, не залишилось жодної деталі в новинці.

Навіщо купляти?

Renaut Duster 2021 року

Безумовно, Renault Duster все ще знаходиться в своїй бюджетній ніші, адже базову комплектацію можна придбати за 598 800 грн (приблизно 16 210 доларів за теперішнім курсом).

Хоча ціни з минулого року суттєво зросли (та й зникла найдешевша версія Base), проте й ситуація в країні кардинально змінилась, як й курс гривні.

Тим не менш, «Дастер» пропонує все ту ж спокійну їзду в місті та впевнене долання бездоріжжя за межами асфальту.

Renaut Duster 2021 року

У попередньому тесті наша редакція визначила витрати пального на рівні 6,4 літра на 100 км, а тест-драйв оновленого кросовера лише підтвердив ці цифри – 6,9 л/100 км. Можливо, для повнопривідного дизельного позашлязовика на «механіці» це й багато, але тоді варто поглянути на передній привід на «бензин».

Варто також враховувати, що друге покоління «Дастера» перебуває на ринку вже 5 років й тому можливо програє в зовнішності деяким останнім китайським конкурентам. Однак, саме завдяки досвіду румунський бренд може запропонувати гарну ціну й стабільне сервісне обслуговування від Renault.

У майбутньому ж на Duster чекають можлива гібридизація або повна електрифікація. Але поки, якщо потрібен перевірений й бюджетний позашляховик, то варто обирати саме цей автомобіль, який й досі є популярним в Україні.

Характеристики Renault Duster

Renaut Duster 2021 року

Двигун дизель, 1461 см3
Потужність, крутний момент 110 к.с., 260 Нм
Трансмісія 6-ступенева, механічна
Привід Повний
Максимальна швидкість 169 км/год
Розгін 0–100 км/год 12,4 с
Витрата палива траса – 6,9 л на 100 км,

місто – 6,9 л на 100 км

Шини 15/65 R16
Дорожній просвіт 210 мм
Кузов універсал
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена/повна 1395/1500 кг
Вантажний відсік 376 / 1559 л
Паливний бак 50 л
Вартість мінімальна* 598 800 грн
Вартість тест. авто * 747 600 грн

* Вартість на 16.09.2022

 


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest