Четверте покоління Skoda Octavia продовжує підкорювати українські дороги, а отже саме час зробити тест-драйв та розібратись у всіх деталях моделі.
Нову генерацію Skoda Octavia (або Octavia А8) презентували ще у 2019 році й одразу в чотирьох варіантах – ліфтбек і універсал. При чому одразу були показані гібридні версії моделі, які одразу стали актуальними в Європі.
До України нова «Октавія» дісталась лише минулого року й також дебютувала у тих же кузовах, але без гібридних комплектацій. Й це зрозуміло, адже поки в нашій країні немає ані пільг на машини з «зеленими» складовими, ані бажання покупців переплачувати за екологічність автомобіля, то немає й відповідної пропозиції.
Отже мабуть почнемо з найголовнішого у новій генерації – двигунів.
Читайте також:
- Тест-драйв компактного кросовера Skoda Kamiq
- Оновлений кросовер Skoda Kodiaq: огляд після рестайлінгу
- Тест-драйв Skoda Karoq: кросовер розумних рішень
Двигуни Skoda Octavia
В Європі нова Octavia отримала майже всю моторну гаму від Volkswagen Golf. Три бензинових двигуна видають 110 к.с. (200 Нм), 150 к.с. (250 Нм) та 190 к.с. (320 Нм).
Також в Європі пропонується дизельний дволітровий агрегат, який матиме версії у 116, 150 або 200 к.с.
Й, звісно, у європейському конфігураторі можна знайти версію G-Tec на природному газі (1,5-літровий мотор на 130 к.с. та 200 Нм), а також помірно гібридні версії (1,0 TSI e-TEC та 1,5 TSI e-TEC) й навіть плагін-гібрид 1,4 TSI iV, що видає 204 к.с.
Проте в Україні з’явились лише три бензинових двигуни: 1.4 TSI (150 к.с.), 1.6 MPI (110 к.с.) та 2,0 TSI (190 к.с.), а також згаданий дизельний 2-літровий агрегат, але у версіях на 150 та 200 к.с.
Тим не менш, навіть з таким зменшеним різноманіттям моторної лінійки, Skoda може запропонувати для українських покупців широкий вибір комплектацій: від 6-ступеневої «механіки» до 7-ступеневого DSG (навіть з повним приводом).
Для тих, хто не любить автомат DSG, пропонуються знайомий 6-ступеневий автомат системи Tip-Tronic (гідротрансформатор) виробництва AISIN або новий 8-ступеневий автомат від тієї ж японської компанії.
На нашій тестовій версії стояв бензиновий двигун 1.4 TSI та 8-ступеневий AISIN, а виконана модель була у комплектації Style.
Тут можна лише додати, що джойстик перемикання передач на початку є доволі непривичним, але до цього пристрою та регулювання швидкостей звикається доволі швидко. Тим більше, відсутність важеля коробки суттєво додає простору в цій зоні.
Стосовно витрат пального, то у нашому варіанті в середньому було 7,2 л на 100 км, що майже повністю збігається з паспортними показниками для міста. У заміському циклі виробник обіцяє, що така комплектація витрачатиме 4,7-4,9 л на 100 км.
Про четверте покоління Skoda Octavia
Сама ж «Октавія» стала еволюцією попередньої генерації, як у стилістиці, так й в загальному дизайні.
При цьому бренд, здається, почув своїх лояльних покупців й знову з’єднав передні вогні в одну фару, чим неабияк порадував постійних клієнтів. Тепер передня світлотехніка вже в базі має LED-технологію, а у топі можна отримати й динамічні передні фари.
В екстер’єрі моделі проглядаються тенденції першої генерації моделі Scala, яка вже теж готується до оновлення, але вже у стилі, котрий започаткував новий кросовер Enyaq.
Зрозуміло, що четверте покоління Skoda Octavia збудовано на платформі MQB від Групи Volkswagen. Й цим німецька група, з одного боку, економить на інвестиціях у розробку нових платформ й, з іншого боку, дозволяє використовувати вже перевірені технології на продукції чеської марки.
При цьому, «Октавія» трохи додала в габаритах: ліфтбек виріс на 19 мм у довжину і на 15 мм у ширину – до 4 689 мм і 1 829 мм, а універсал подовжився на 22 мм та 15 мм у ширину.
Колісна база по відношенню до попередньої генерації не змінилася і становить ті ж самі 2 686 мм.
Одночасно інженерам вдалося розширити внутрішній простір: Багажник ліфтбека виріс на 10 л – до 600 л, а універсал отримав 640-літровий вантажний відсік. При чому задні пасажири матимуть тепер у колінах 78 мм простору.
Диджиталізація інтер’єру
Якщо ж екстер’єр був змінений еволюційно, то інтер’єр точно спіткала «революція» та тотальна «диджиталізація».
Основні нововведення зосереджені навколо водія – це нова віртуальна панель приладів діагоналлю до 10,25 дюймів і мультимедійна система з дисплеями від 8,25 до 10 дюймів, під якими розташовані так звані «сенсорні слайдери» для управління клімат-контролем та мультимедіа.
Звісно, топові версії отримують більше «дюймів», а в базі диджиталізація буде мінімальною.
Автомобіль також отримав нове кермо, яке попри наявність двох спиць має кнопки для управління 14 різними функціями.
Перелік опцій для інтер’єру ще містить підсвічування у 10 відтінках, п’ять портів USB-C та спеціально розроблену акустику марки Canton, яка щоправда в Україні недоступна.
Комплектації в Україні
На разі в нашій країні четверте покоління Skoda Octavia представлено трьома основними комплектаціями: Active, Ambition та Style. Проте й ці версії можуть отримати додаткові пакети або опції, котрі забажає встановити клієнт.
Тестова версія ліфтбека була представлена у комплектації Style, яку ззовні можна відрізнити за хромовою смугою в бампері, 17-дюймовими дисками, задніми LED-ліхтарями та складаними дзеркалами заднього виду.
Всередині, відмінностей значно більше: це вже й згадані дисплеї, й наявність навігації Columbus, й та ж хром-смуга, але вже на вентиляційних отворах. Також у топовій версії пропонується електричне регулювання передніх сидінь, задній парктронік та «превентивний» круїз-контроль.
При цьому якщо ціни на базову версію із двигуном 1,4 TSI та 6-ступеневою механікою починаються від 574 тисяч гривень, то у топовій версії із двигуном 2,0 TDI, автоматом 7DSG та повним приводом – цінник стартує від 931 тисячі гривень.
Наша ж тестова версія із 1,4-літровим двигуном та 8-ступеневим автоматом AISIN коштує від 733 тисяч гривень.
Дійсно безпечний
Окремо потрібно сказати й про системи безпеки Skoda Octavia, адже модель 2019 року отримала п’ять зірок від Euro NCAP.
Були відзначені захист водія та пасажирів, в тому числі дітей, а також системи, які захищають пішоходів та інших учасників дорожнього руху.
Поза увагою не залишились й системи утримання смуги, контролю сліпих зон та екстреного гальмування, які запобігають зіткненням як у міському трафіку, так й на парковці.
Крім того, матричні фари, котрі можна отримати лише в топовій комплектації, мають функцію сегментованого світла, яка допоможе «не сліпити» водіїв зустрічних машин вночі.
Недоліки Skoda Octavia
Минулого року Motorcar писав деякі недоліки попереднього покоління «Октавії», на які нарікали власники, й не можна сказати, що виробник не звернув увагу на принаймні деякі з них.
Так, наприклад, «перемогою» можна вважати вже згадане повернення до однієї фари без їхнього розділення, яке поки залишається на кросоверах. Більш того, скаржитись тепер на якість світла теж немає причин, адже вже в базі надаються LED-фари, а в топі – вищезгадані матричні.
Також й врахована критика 7-ступеневого робота DSG, а тому запропоновано на вибір аж два автомати від AISIN.
А ось від балки у задній підвісці не відмовились, адже це б точно вплинуло на ціну автомобіля й тоді призвело до втрати статусу «доступного» автомобіля від Групи Volkswagen.
Суттєво не змінився й кліренс, хоча тепер він 157 мм у порівнянні із 154 мм у моделі Octavia А7.
Інші аспекти, як шумоізоляція та двірники, мабуть, речі доволі суб’єктивні, а ось масивний тунель на задньому ряді нікуди не подівся. А отже, хоча місце для ніг у задніх пасажирів виросло, проте сидіти на посередині дивану все одно буде не найкращим досвідом.
Навіщо купляти?
В епоху засилля кросоверів, які вже захопили майже половину ринку нових автомобілів, седанам доведеться дійсно боротися за свого покупця. Більш того, в той час як звичних конкурентів в цьому сегменті ще доволі багато, так ще й електрокари все частіше «переходять дорогу».
Skoda Octavia дійсно класичний седан, або ліфтбек (якщо вже правильно говорити), й планує ним бути ще й у наступному поколінні, адже до повного переходу на електрокари ще з десяток років. Тим більше, що чеський автовиробник поки офіційно не оголошував про відмову від ДВЗ.
«Октавія» досі пропонує своїм покупцям багато простору у вигляді великого багажника (особливо у кузові універсала) й справжню практичність завдяки економічним двигунам, які «розкриваються» на трасах, де показують свою економічність.
Це дійсно робочий автомобіль, котрий може працювати, як на службовий автопарк, так й родину. Ну а кількість схованок та приємних фішок в стилі Simply Clever лише додають Skoda Octavia унікальності.
Характеристики Skoda Octavia A8
Двигун | бензин, турбований, 1395 см3 |
Потужність, крутний момент | 150 к.с., 250 Нм |
Трансмісія | 8-cтупенева з функцією Tiptronic |
Привід | Передній |
Максимальна швидкість | 216 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 9,1 с |
Витрата палива | траса: 4,7–4,9 л на 100 км,
місто: 6,9–7,2 л на 100 км |
Шини | 205/55 R17 |
Дорожній просвіт | 157 мм |
Кузов | ліфтбек |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена | 1341 кг |
Вантажний відсік | 600/1555 л |
Паливний бак | 45 л |
Вартість мінімальна* | 665 772 грн |
Вартість тест. авто * | 733 564 грн |
* Вартість на 29.09.2021