Тест-драйв Skoda Octavia: унікально практичний автомобіль

Автор: Роман Галімон | 12 Жов, 2021
Skoda Octavia 2021 року

Четверте покоління Skoda Octavia продовжує підкорювати українські дороги, а отже саме час зробити тест-драйв та розібратись у всіх деталях моделі.

Нову генерацію Skoda Octavia (або Octavia А8) презентували ще у 2019 році й одразу в чотирьох варіантах – ліфтбек і універсал. При чому одразу були показані гібридні версії моделі, які одразу стали актуальними в Європі.

До України нова «Октавія» дісталась лише минулого року й також дебютувала у тих же кузовах, але без гібридних комплектацій. Й це зрозуміло, адже поки в нашій країні немає ані пільг на машини з «зеленими» складовими, ані бажання покупців переплачувати за екологічність автомобіля, то немає й відповідної пропозиції.

Отже мабуть почнемо з найголовнішого у новій генерації – двигунів.

Читайте також:

Двигуни Skoda Octavia

Skoda Octavia 2021 року

В Європі нова Octavia отримала майже всю моторну гаму від Volkswagen Golf. Три бензинових двигуна видають 110 к.с. (200 Нм), 150 к.с. (250 Нм) та 190 к.с. (320 Нм).

Також в Європі пропонується дизельний дволітровий агрегат, який матиме версії у 116, 150 або 200 к.с.

Й, звісно, у європейському конфігураторі можна знайти версію G-Tec на природному газі (1,5-літровий мотор на 130 к.с. та 200 Нм), а також помірно гібридні версії (1,0 TSI e-TEC та 1,5 TSI e-TEC) й навіть плагін-гібрид 1,4 TSI iV, що видає 204 к.с.

Skoda Octavia 2021 року

Проте в Україні з’явились лише три бензинових двигуни: 1.4 TSI (150 к.с.), 1.6 MPI (110 к.с.) та 2,0 TSI (190 к.с.), а також згаданий дизельний 2-літровий агрегат, але у версіях на 150 та 200 к.с.

Тим не менш, навіть з таким зменшеним різноманіттям моторної лінійки, Skoda може запропонувати для українських покупців широкий вибір комплектацій: від 6-ступеневої «механіки» до 7-ступеневого DSG (навіть з повним приводом).

Для тих, хто не любить автомат DSG, пропонуються знайомий 6-ступеневий автомат системи Tip-Tronic (гідротрансформатор) виробництва AISIN або новий 8-ступеневий автомат від тієї ж японської компанії.

Skoda Octavia 2021 року

На нашій тестовій версії стояв бензиновий двигун 1.4 TSI та 8-ступеневий AISIN, а виконана модель була у комплектації Style.

Тут можна лише додати, що джойстик перемикання передач на початку є доволі непривичним, але до цього пристрою та регулювання швидкостей звикається доволі швидко. Тим більше, відсутність важеля коробки суттєво додає простору в цій зоні.

Skoda Octavia 2021 року
Витрати пального у міському циклі

Стосовно витрат пального, то у нашому варіанті в середньому було 7,2 л на 100 км, що майже повністю збігається з паспортними показниками для міста. У заміському циклі виробник обіцяє, що така комплектація витрачатиме 4,7-4,9 л на 100 км.

Про четверте покоління Skoda Octavia

Skoda Octavia 2021 року

Сама ж «Октавія» стала еволюцією попередньої генерації, як у стилістиці, так й в загальному дизайні.

При цьому бренд, здається, почув своїх лояльних покупців й знову з’єднав передні вогні в одну фару, чим неабияк порадував постійних клієнтів. Тепер передня світлотехніка вже в базі має LED-технологію, а у топі можна отримати й динамічні передні фари.

Skoda Octavia 2021 року

В екстер’єрі моделі проглядаються тенденції першої генерації моделі Scala, яка вже теж готується до оновлення, але вже у стилі, котрий започаткував новий кросовер Enyaq.

Зрозуміло, що четверте покоління Skoda Octavia збудовано на платформі MQB від Групи Volkswagen. Й цим німецька група, з одного боку, економить на інвестиціях у розробку нових платформ й, з іншого боку, дозволяє використовувати вже перевірені технології на продукції чеської марки.

Skoda Octavia 2021 року

При цьому, «Октавія» трохи додала в габаритах: ліфтбек виріс на 19 мм у довжину і на 15 мм у ширину – до 4 689 мм і 1 829 мм, а універсал подовжився на 22 мм та 15 мм у ширину.

Колісна база по відношенню до попередньої генерації не змінилася і становить ті ж самі 2 686 мм.

Skoda Octavia 2021 рокуSkoda Octavia 2021 року

Одночасно інженерам вдалося розширити внутрішній простір: Багажник ліфтбека виріс на 10 л – до 600 л, а універсал  отримав 640-літровий вантажний відсік. При чому задні пасажири матимуть тепер у колінах 78 мм простору.

Диджиталізація інтер’єру

Skoda Octavia 2021 року

Якщо ж екстер’єр був змінений еволюційно, то інтер’єр точно спіткала «революція» та тотальна «диджиталізація».

Skoda Octavia 2021 року

Основні нововведення зосереджені навколо водія – це нова віртуальна панель приладів діагоналлю до 10,25 дюймів і мультимедійна система з дисплеями від 8,25 до 10 дюймів, під якими розташовані так звані «сенсорні слайдери» для управління клімат-контролем та мультимедіа.

Skoda Octavia 2021 року

Звісно, топові версії отримують більше «дюймів», а в базі диджиталізація буде мінімальною.

Автомобіль також отримав нове кермо, яке попри наявність двох спиць має кнопки для управління 14 різними функціями.

Skoda Octavia 2021 року

Перелік опцій для інтер’єру ще містить підсвічування у 10 відтінках, п’ять портів USB-C та спеціально розроблену акустику марки Canton, яка щоправда в Україні недоступна.

Комплектації в Україні

Skoda Octavia 2021 року

На разі в нашій країні четверте покоління Skoda Octavia представлено трьома основними комплектаціями: Active, Ambition та Style. Проте й ці версії можуть отримати додаткові пакети або опції, котрі забажає встановити клієнт.

Тестова версія ліфтбека була представлена у комплектації Style, яку ззовні можна відрізнити за хромовою смугою в бампері, 17-дюймовими дисками, задніми LED-ліхтарями та складаними дзеркалами заднього виду.

Skoda Octavia 2021 року

Всередині, відмінностей значно більше: це вже й згадані дисплеї, й наявність навігації Columbus, й та ж хром-смуга, але вже на вентиляційних отворах. Також у топовій версії пропонується електричне регулювання передніх сидінь, задній парктронік та «превентивний» круїз-контроль.

Skoda Octavia 2021 року

При цьому якщо ціни на базову версію із двигуном 1,4 TSI та 6-ступеневою механікою починаються від 574 тисяч гривень, то у топовій версії із двигуном 2,0 TDI, автоматом 7DSG та повним приводом – цінник стартує від 931 тисячі гривень.

Наша ж тестова версія із 1,4-літровим двигуном та 8-ступеневим автоматом AISIN коштує від 733 тисяч гривень.

Дійсно безпечний

Skoda Octavia 2021 року

Окремо потрібно сказати й про системи безпеки Skoda Octavia, адже модель 2019 року отримала п’ять зірок від Euro NCAP.

Були відзначені захист водія та пасажирів, в тому числі дітей, а також системи, які захищають пішоходів та інших учасників дорожнього руху.

Поза увагою не залишились й системи утримання смуги, контролю сліпих зон та екстреного гальмування, які запобігають зіткненням як у міському трафіку, так й на парковці.

Крім того, матричні фари, котрі можна отримати лише в топовій комплектації, мають функцію сегментованого світла, яка допоможе «не сліпити» водіїв зустрічних машин вночі.

Недоліки Skoda Octavia

Skoda Octavia 2021 року

Минулого року Motorcar писав деякі недоліки попереднього покоління «Октавії», на які нарікали власники, й не можна сказати, що виробник не звернув увагу на принаймні деякі з них.

Так, наприклад, «перемогою» можна вважати вже згадане повернення до однієї фари без їхнього розділення, яке поки залишається на кросоверах. Більш того, скаржитись тепер на якість світла теж немає причин, адже вже в базі надаються LED-фари, а в топі – вищезгадані матричні.

Skoda Octavia 2021 року

Також й врахована критика 7-ступеневого робота DSG, а тому запропоновано на вибір аж два автомати від AISIN.

А ось від балки у задній підвісці не відмовились, адже це б точно вплинуло на ціну автомобіля й тоді призвело до втрати статусу «доступного» автомобіля від Групи Volkswagen.

Суттєво не змінився й кліренс, хоча тепер він 157 мм у порівнянні із 154 мм у моделі Octavia А7.

Skoda Octavia 2021 року

Інші аспекти, як шумоізоляція та двірники, мабуть, речі доволі суб’єктивні, а ось масивний тунель на задньому ряді нікуди не подівся. А отже, хоча місце для ніг у задніх пасажирів виросло, проте сидіти на посередині дивану все одно буде не найкращим досвідом.

Навіщо купляти?

Skoda Octavia 2021 року

В епоху засилля кросоверів, які вже захопили майже половину ринку нових автомобілів, седанам доведеться дійсно боротися за свого покупця. Більш того, в той час як звичних конкурентів в цьому сегменті ще доволі багато, так ще й електрокари все частіше «переходять дорогу».

Skoda Octavia дійсно класичний седан, або ліфтбек (якщо вже правильно говорити), й планує ним бути ще й у наступному поколінні, адже до повного переходу на електрокари ще з десяток років. Тим більше, що чеський автовиробник поки офіційно не оголошував про відмову від ДВЗ.

Skoda Octavia 2021 року

«Октавія» досі пропонує своїм покупцям багато простору у вигляді великого багажника (особливо у кузові універсала) й справжню практичність завдяки економічним двигунам, які «розкриваються» на трасах, де показують свою економічність.

Це дійсно робочий автомобіль, котрий може працювати, як на службовий автопарк, так й родину. Ну а кількість схованок та приємних фішок в стилі Simply Clever лише додають Skoda Octavia унікальності.

Характеристики Skoda Octavia A8

Skoda Octavia 2021 року

Двигун бензин, турбований, 1395 см3
Потужність, крутний момент 150 к.с., 250 Нм
Трансмісія 8-cтупенева з функцією Tiptronic
Привід Передній
Максимальна швидкість 216 км/год
Розгін 0–100 км/год 9,1 с
Витрата палива траса: 4,7–4,9 л на 100 км,

місто: 6,9–7,2 л на 100 км

Шини 205/55 R17
Дорожній просвіт 157 мм
Кузов ліфтбек
Дверей/місць 5/5
Маса споряджена 1341 кг
Вантажний відсік 600/1555 л
Паливний бак 45 л
Вартість мінімальна* 665 772 грн
Вартість тест. авто * 733 564 грн

* Вартість на 29.09.2021


Додати свій коментар












Тест-драйв Skoda Octavia А8: що відомо?
Які двигуни Skoda Octavia?

В Україні з’явились продаються три бензинових двигуни

Що отримало четверте покоління Skoda Octavia?

Skoda Octavia має платформу MQB та новий екстер’єр та інтер’єр

Які комплектації Skoda Octavia в Україні?

В Україні четверте покоління Skoda Octavia представлено трьома основними комплектаціями: Active, Ambition та Style

Які недоліки Skoda Octavia?

Skoda Octavia нового покоління має недоліки, що й попередня генерація, але деякі з низ усунені

Чи варто купляти Skoda Octavia?

Нова Skoda Octavia є практичним та відносно бюджетним автомобілем зі своїми перевагами та недоліками




Pin It on Pinterest