Вся правда про TruCam: міфи, реальність та карти

Автор: Редакція | 01 Лют, 2021

Радари TruCAM нещодавно знову з’явились «на радарі» засобів масової інформації, тому Національна поліція України ще раз розповіла, що міфи й реальність стосовно відомих пристроїв вимірювання швидкості.

Останнім часом у Мережі з’явились припущення, що пристрої TruCam потрібно використовувати лише в автоматичному режимі, а застосування їх в ручному режимі можна оскаржити в судовому порядку.




Тому декілька водіїв спробували це зробити, зазначивши що радар TruCam використовувався інспекторами Патрульної поліції «в спосіб не передбачений законодавством».

Мабуть, враховуючи масовість таких позовів, заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький вирішив роз’яснити кілька моментів.

Міф 1. TruCam у ручному режимі

Білошицький зазначив на своїй сторінці у Facebook, що такі припущення є неправильними та їхню хибність доводять рішення судів за позовам водіїв, які прагнуть «уникнути відповідальності».

Зокрема, було наведено кілька судових рішень, в яких позивачі отримали відмови у своїх позовах.

При цьому, суд у своїй аргументації зазначав, що «лазерний вимірювач швидкості TruCam LTI 20/20 зареєстрований в державному реєстрі транспортних засобів вимірювальної техніки та дозволений для використання на території України».

Також у подібних рішеннях судів зазначається, що ДП «Укрметртестстандарт» видав для пристрою TruCam LTI 20/20 свідоцтво № 22-01/17952 від 24.12.2019 р., що підтверджує діапазон вимірювань швидкості від 2 км/год до 320 км/год в ручному та автоматичному режимі.

Як раніше Motorcar зазначав, максимально допустима похибка при вимірюванні швидкості складає 2 км/год. А отже відповідно можна розрахувати допустиму швидкість на різних ділянках дороги. Про карти розміщення пристроїв TruCam наша редакція писала раніше, як, до ремі, про карту камер автоматичної відеофіксації КАСКАД.

Отже, як резюмує Білошицький у своєму повідомленні: «Патрульні можуть вимірювати швидкість за допомогою приладу ТruСАМ в ручному режимі, тримаючи його в руках».




Міф 2. TruCam не сертифікований

Також деякі позивачі просять скасувати постанову з порушення ПДР оскільки пристрій Trucam LTI 20/20 відсутній у переліку технічних приладів і засобів, визначеному законом.

Проте, стосовно цього заступник начальника Департаменту патрульної поліції України зазначив:

«Даний прилад отримав сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки від 29.08.2012 № UA-MI/1-2903-2012. Відповідно, на підставі позитивних результатів державних приймальних випробувань, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України затверджений тип вимірювальної техніки «Вимірювач швидкості автотранспортних засобів лазерний LTI 20/20 TruCAM», який було зареєстровано в державному реєстрі засобів вимірювальної техніки за номером У3197-12».

Крім того, повторне проходження даної процедури для приладів TruCam не передбачено. Вони лише мають проходити щорічні повірки.

Варто також прочитати:




Міф №3. TruCam не пройшов повірку

Як зазначається вище, кожний пристрій TruCam має бути повіреним на момент його використання й це перевіряється при винесенні судом свого рішення.

Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.04.2012 N 437, міжповірочний інтервал для TruCam становить 1 рік.

Проведення повірки також передбачено Порядком проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2016 № 193.

Отже, якщо справа із порушенням ПДР все ж дійде до суду, то інспектор Патрульної поліції має передати докази того що, відеозапис був відзнятий за допомогою пристрою, який був придатним до застосування на той момент.




Міф №4. Ефект косинуса

Ще одним поширеним міфом є те, що поліцейські за допомогою ефекту косинуса та поправочного коефіцієнта (відстань до дороги) впливають на точність вимірювання.

Як зазначив Білошицький, раніше дійсно для мінімізації ефекту косинуса під час роботи з пристроєм TruCam вносились зміни до налаштувань поправочного коефіцієнта приладу.

Проте тепер, аби прибрати можливість зловживання й автоматизувати процес, було оновлено програмне забезпечення пристрою.

Білошицький: «Поліцейський вже не має можливості вносити зміни до налаштувань поправочного коефіцієнта. Прилад самостійно і автоматично визначає поправочний коефіцієнт».




Міф №5. Патрульні ховаються «в кущах»

Тут дійсно потрібно зауважити, що позиція Патрульної поліції стала останніми роками максимально відкритою: опубліковані карти місць застосування TruCam, а також карти розміщення камер автоматичної відеофіксації порушень ПДР у Києві та вже у Львові.

При цьому, перед зонами розташування камер стоять попереджувальні знаки, а якщо вимірювання швидкості відбувається не в автоматичному режимі, то стоїть службовий автомобіль із синіми проблисковими маячками.

До речі, 1 лютого 2021 р. Патрульна поліція повідомила, що відтепер на дорогах України працюватиме 116 приладів TruCAM, а вимірювання здійснюватиметься на 252 ділянках.

Детальний перелік знаходиться в цій галереї.

Карта Радарів TruCAM 2021 року

Карта Радарів TruCAM 2021 року

Карта Радарів TruCAM 2021 року

Карта Радарів TruCAM 2021 року

Карта Радарів TruCAM 2021 року

Карта Радарів TruCAM 2021 року

Отже, найпростіший спосіб уникнути покарання за порушення ПДР, не порушувати їх.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.





Додати свій коментар






Pin It on Pinterest