Німецький бренд Opel вже давно здобув славу виробника надійних та робочих автомобілів, але з новим седаном Insignia автовиробник кинув виклик преміум-маркам. Наш тест-драйв має перевірити, наскільки гарний з Insignia конкурент.
Перше покоління Opel Insignia було представлено у 2008 році тоді ще під крилом американської компанії General Motors й зі зрозумілих причин автомобіль продавався і як Vauxhall Insignia 9 (в Британії) і як Chevrolet Vectra (в Чилі).
Друге покоління Insignia дебютувало у грудні 2016 році, фактично перед тим як GM продав марку концерну PSA. Тому знову ж таки модель споріднена із Chevrolet Malibu 9-го покоління та Buick Regal, адже всі вони побудовані на одній платформі E2XX.
До речі, Buick Regal вже знятий з виробництва у Північній Америці через падіння попиту на седани й продаватиметься лише в Китаї, де отримав «фейсліфтинг» для другої генерації.
Opel аналогічно зробив «оновлення обличчя» й для седана Insignia, які були представлені наприкінці минулого року.
Крім того, Opel представив оновлену та «найспортивнішу версію» Insignia GSI.
В нашій же країні продається саме версія Opel Insignia GS, де GS означає Grand Sport.
Що змінилось?
Відрізнити оновлену версію від попередньої можна буде, наприклад, за решіткою радіатора: вона стала ширшою і складається тепер із тривимірних елементів. Світлодіодні ходові вогні «переїхали» в нижню частину оптики, блоки протитуманок виглядають трохи агресивнішими, а логотип марки став більшим.
Особливий акцент Opel зробив на нову головну оптику – опціональні «піксельні» фари IntelliLux. Вони застосовувалися на Insignia й раніше, але тепер кожен блок використовує 84 світлодіода замість 32-х.
Стверджується, що допрацьовані фари зможуть швидше й точніше реагувати на зміни дорожньої обстановки, ретельніше оберігають зустрічні машини від засліплення й ефективніше освітлюють узбіччя.
На жаль, нам не довелось багато їздити вночі, але для тих, хто часто мандрує саме темною частиною доби, наявність такої опції може стати вирішальною.
Комплектації Insignia в Україні
На даний час в Україні доступна офіційно лише одна конфігурація Innovation, яка комплектується 170-сильним 2-літровим дизельним двигуном та 8-ступеневим автоматом. Таке оснащення Insignia стало першим результатом кооперації із PSA.
Проте, зовсім нещодавно (до липня 2020 року) у продажу була й версія з «опелевським» 1,5-літровим бензиновим двигуном на 165 к.с. та 6-ступеневим автоматом. Однак, тепер вона офіційно в Україні не продається.
Звісно, у тій же Німеччині вибір комплектацій набагато більший, адже представлені два дизельних (1,5- та 2,0-літровий) двигуна та один 2-літровий бензиновий з двома виходами потужності. Але ми говоримо про те, що доступно в Україні.
Отже наша редакція отримала в своє розпорядження саме версію Innovation.
Класичний німецький інтер’єр
Одразу варто сказати, що інтер’єр абсолютно не викликає жодних сторонніх емоцій: все розміщено правильно, ергономічно й там, де має бути.
На відмінну від раніше тестованого нами Opel Astra, в Insignia все виглядає дуже гармонійно й, навіть, якщо ви ніколи не сиділи за кермом автомобіля цього бренду, то логіка розташування всіх кнопок та перемикачів легко зрозуміла, адже вона, якщо можна так сказати, класична.
Звісно, в очі одразу кидається оздоблення салону пефорованою шкірою (в нашому випадку коричневою) та спортивні передні крісла AGR із вентиляцією. Лише прикро, що функцію масажу отримав тільки водій.
Знову ж таки водій отримав максимум електронних налаштувань сидіння (електричне регулювання у 8 напрямках, електричне регулювання бокової підтримки, електричне регулювання поперекової підтримки в 4-х напрямках), а пасажиру надали лише електричне регулювання поперекової підтримки. Все інше передній пасажир має робити вручну.
Проте, звісно, в наявності підігрів переднього та заднього ряду сидінь, механічне регулювання подушок сидіння переднього ряду, ну а задній ряд сидінь складається у пропорції 40/20/40.
У якості мультимедійної системи пропонується Multimedia Navi Pro, хоча нещодавно вже стало відомо, що концерн PSA з 2023 перейде на операційну систему Andriod Automotive OS від Google.
На разі в нашій комплектації в наявності 8-дюймовий сенсорний екран, на якій виводиться навігація, управління кондиціонером та мультимедійною системою, що має сім динаміків преміум-класу. Також на цей екран вивовидиться зображення з камери заднього виду, а також огляд на 360° навколо машини.
Крім того, водій має окремий 8-дюймовий дисплей панелі приладів із двома звичайними циферблатами, куди виводиться вся необхідна інформація про поїздку.
Додатково для водія та пасажирів 2 USB входи, Aux, що сховані у підлокітнику, а сама мультимедійна сумісна з Android Auto, Apple Car Play.
Й, звісно, в машині присутня бездротова зарядка для мобільних телефонів. Що ще не вистачає для преміум-класу?
Багажник із секретами
Якщо ви перший раз відкриваєте багажник «Опеля», то для вас буде секретом, як відкрити п’яті двері. Адже відкриваються вони натисканням на емблему на кришці багажника.
З одного боку, це цікаво, коли машина чиста, а з іншого незручно, коли машина вкриється шаром пилу чи бруду після довгої мандрівки. Було б зручніше, аби багажник також відкривався зсередини, або «помахом ноги» знизу.
До речі, подейкують у Німеччині комплектації універсала мають таку фішку. Проте ми маємо те, що маємо.
Тим не менш, враховуючи що двері багажника відкриваються високо догори, то й завантаження/ вивантаження може бути максимально комфортною. Цьому також сприяє й обсяг багажника у 490 літрів, який трансформується при складених задніх сидіннях у 1450 літрів.
А ось під килимом багажного відділення ви не знайдете звичної «запаски». Це ще один секрет? Запасне колесо, хоч й зменшенного діаметру, пропонувалось у версії з 1,5-літровим бензиновим двигуном, але в єдиній залишеній комплектації Innovation пропонується лише комплект для ремонту шин.
Хоча фізично місце для «докатки» все ж є й, можливо, її там можна встановити за бажання або потреби, якщо планується великої кількості кілометрів у місцинах, де немає станцій технічної допомоги.
Під капотом
Зі зрозумілих причин, друге покоління отримало чималі зміни під капотом. Машина скинула чимало зайвої ваги, але технічно залишився несучий кузов, незалежна підвіска МакФерсона спереду та незалежна 5-важільна підвіска ззаду.
Єдиний запропонований в Україні двигун – це дволітровий дизельний агрегат, що видає 170 к.с. та обладнаний системою Старт/Стоп, яка допомагає берегти пальне в дорожньому трафіку та на світлофорах.
До речі, за час нашого тест-драйву Insignia показала витрати у 5,4 літра на 100 км трасою, й 7,1 літра на 100 км – містом. Доволі непоганий результати для автомобіля, який здатний розігнатись до сотні за 8,9 секунд.
Однак, якщо захочеться прискоритися ще швидше, то Opel може запропонувати комплектацію з повним приводом та підвіскою FlexRide, яка зробить машину на секунду швидшою. Звісно, така опція доступна лише на замовлення.
Безпека
Звісно, не можна оминути й оновлення систем допомоги, хоча варто підкреслити, що деяких не було навіть у тестовій комплектації, але вони доступні на замовлення.
Як проекційний дисплей, що виводить ключову інформацію (швидкість, вказівки навігатора) на лобове скло. Проте, хоча в деяких марках ця фішка є в наявності, в Insignia, яка коштує, 1 040 000 гривень її немає в комплектації Innovation.
Проте автомобіль точно має адаптивний круїз-контроль, систему попередження про лобове зіткнення та систему автоматичного екстреного гальмування з виявленням пішоходів, що дозволить доволі комфортно почуватися в місті з постійним трафіком.
Крім того, система попередження про перехресний рух ззаду дозволить безпечно залишати парковки чи гараж заднім ходом, адже попередить про наближення автомобіля, який буде рухатись поза зоною видимості.
До слова, при русі заднім ходом датчики здатні вловлювати перешкоди на відстані до 20 метрів в обидві сторони.
Навіщо купувати Insignia?
Й хоча на разі сегмент седанів та ліфтбеків не такий вже популярний в Україні та у світі, конкуренції на ньому не бракує.
Проте після скасування 1,5-літрової дешевшої комплектації, що коштувала 728 тис. грн., залишилась лише версія Innovation, що коштує більше навіть певною мірою схожого Peugeot 508 (який, до речі, має три версії в Україні). Хоча 508-й у комплектації GT-Line буде все ж на 30 тисяч дорожчим.
Звісно порівнювати класичний німецький седан із французьким фастбеком якось навіть незручно, адже вони геть різні за своєю суттю. Але так само можна й сказати про інших конкурентів, як Mazda6 або Toyota Camry.
Всі ці машини різні, але явним мінусом Insignia стала відсутність альтернативи у комплектації. Проте в час, коли ринок націлився на кросовери, мати різноманітність у седанах теж розкіш.
З усього напрошується висновок, що автомобіль спрямований більше на корпоративний сектор, де може отримати роль бізнес-седана в автопарку компанії, тим більш якщо він вже наповнений технікою від PSA.
Проте й приватному сектору теж варто придивитись до цієї моделі із класичними німецькими формами. Адже, якщо 508-й занадто футуристичний для вас, то саме Insignia може стати надійним робочим автомобілем вдень та сімейним транспортним засобом на вихідних.
Всі фотографії з тест-драйву можна побачити тут.
Технічні характеристики Opel Insignia
Двигун | диз., 1956 см3 |
Потужність | 170 к.с., 400 Нм |
Трансмісія | 8-ступінчата автоматична |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 223 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,9 с |
Витрата палива | траса 5,4 л на 100 км
місто – 7,1 л на 100 км |
Шини | 245/45R18 |
Дорожній просвіт | 160 мм |
Кузов | седан |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1 613 / 2 220 кг |
Вантажний відсік | 490 / 1450 л |
Паливний бак | 62 л |
Вартість мінімальна* | 1 040 000 грн |
Вартість тест. авто. * | 1 040 000 грн |
*Вартість на 13.08.2020 р.
Галерея Opel Insignia: