Провести тест-драйв кросовера Renault Arkana вийшло лише взимку, але нашій редакції дісталась повнопривідна версія.
Кросовер Renault Arkana з’явився в Україні на початку минулої осені, коли було оголошено, що Запорізький Автомобілебудівний Завод почне збирати кросовер-купе з машинних комплектів, які постачаються з московського заводу «Рено».
Чутки про кооперацію Renault та ЗАЗу тривали вже давно, а корпорація УкрАвто, який й належить завод, неодноразово повідомляла про інспекції на виробництво та навіть «сигнальні» збирання. До Запоріжжя також приїздив Посол Франції в Україні Етьєн де Понсен й тоді, вочевидь, питання було вже на фінальному етапі.
Й ось, нарешті, у вересні ЗАЗ, а через тиждень Renault, підтвердили початок випуску першого кросовера-купе українського збирання.
Глобальне походження
Фактично, цей автомобіль був розроблений для Росії й вперше представлений на Московському автосалоні 2018 року. Планувалось, що виробництво «Аркани» (до речі, наголос на останній склад) дублюватиметься на інших заводах Renault у країнах, що розвиваються (наприклад, Бразилії), проте модель з’явилась лише у Південній Кореї, але на іншій платформі й під іншою назвою.
Російська «Аркана» (ще один відступ: назва моделі походить від латинського слова «arcanum», тобто «секрет») побудована на платформі Global Access (модернізований платформі B0) від кросовера Renault Duster.
У Південній Кореї модель продається під брендом Samsung XM3 та базується на вже на сучасній архітектурі для автомобілів Групи Renault – Common Module Family (CMF), а точніше на CMF-B, що розроблена для B-сегменту.
На CMF-B також побудовані нові Renault Clio та Captur, а також Nissan Juke та Note.
А наприкінці минулого року також стало відомо, що Група Renault привезе «Аркану» й до Західної Європи, проте звісно на платформі CMF-B, адже продаватиметься й гібридна версія моделі, яку можна побудувати лише на сучасній архітектурі.
Перший український
Проте повернемось до версії, яка доступна в Україні. Перевірена платформа B0 (Global Access) повинна забезпечити доволі бюджетну вартість автомобілів, які будуються на ній.
Порівняйте лише ціни на французьку «Аркану» та українську: базові комплектації у Франції коштують від 29 700 євро проти 14 900 євро за найдешевші версії в Україні. Вочевидь, що така різниця має на чомусь будуватись.
Аналогічну платформу використовує актуальна генерація кросовера Duster, який продається в Україні. Проте Arkana зайняв місце трохи вище «Дастера».
Й це зрозуміло, адже крос-купе довший (4545 мм проти 4341 мм), ширший (2063 мм проти 2052 мм) за «Дастер», хоча останній трохи вищий (1693 мм проти 1565 мм у «Аркана»).
Таким чином, Renault намагається урізноманітнити свою модельну лінійку кросоверів в Україні, адже їхня доля на ринку складає майже половину проданих нових автомобілів. Тепер під ромбовим брендом продаються: Duster, Kadjar, Captur та Koleos. Ну й Sandero Stepway, звісно.
Скільки саме було побудовано й продано кросоверів Arkana минулого року в Україні поки невідомо, але кросовер точно не з’являвся в рейтингах бестселерів на відмінну від вже звичного лідера «Дастера», який майже постійно знаходиться у топ-5 ринку.
Крос-купейний дизайн
Першим кросовером із кузовом купе вважається BMW X6, хоча з цим можуть й посперечатись власники перших Infiniti FX. Тим не менш, з того часу кросовери-купе набули популярності й на без того розігрітому ринку кросоверів.
А отже покупцям Renault Arkana пропонується приєднатись до доволі сучасної когорти володарів кузову Coupé, який навіть відокремлюють не в SUV (sport utility vehicle), а в SAC (sports activity coupé) або SAV (sports activity vehicle).
Сучасний кузов вимагає й модного вигляду. І вже в базовій версії в Україні пропонуються Full LED фари, денні ходові LED-вогні та задні LED-ліхтарі. Отже, кросовер точно буде помітним на дорозі та забезпечить достатнє й безпечне освітлення.
А ось протитуманні фари доступні лише для двох топових версій. До речі, в нашій країні доступно аж чотири комплектації моделі: Life, Zen, Intense та Intense+.
Суттєвими відмінностями топових варіантів також є хромовані накладки на нижній частині дверей, зовнішні дзеркала в кольорі кузова та з електроскладанням, камера заднього виду (або мульті-камера) та 17-дюймові легкосплавні диски.
Як видно з фотографій, до нас на тест-драйв потрапила саме топова версія Intense+.
Бюджетний салон
А ось інтер’єр трохи розчарував. Сучасний зовнішній вигляд трохи дизгармонізує з аскетичним салоном.
Так, тут є амбієнта підсвітка (для двох топових версій), мультимедійна система Easy Link з 8-дюймовим екраном та навіть із преміум аудіо від Bose, але у найтоповішій версії (за більш ніж 700 тисяч грн) не знайти електричне регулювання сидінь.
За відчуттями салон ближчий до «Дастера» чим до «Колеоса», а деякі квадратні кнопки говорять, що дизайн російського «Аркана» робили максимально простим, аби здешевити модель. Достатньо порівняти інтер’єри «французької» та «російської» версій.
Через бюджетність, або може необкатаність моделі, всередині кросовера постійно було чутно якесь клацання електроніки при пересуванні на невеликих швидкостях, а бокові дзеркала потіли при заїзді на теплу підземну парковку.
Можливо, так воно й має відбуватись при заїзді з мінусового зимового повітря, але це вперше коли це відбулось у нас на тестованому автомобілі.
В іншому, Arkana відповідає сучасним вимогам до машин на ринку. Є кондиціонер та клімат-контроль для топових версій, доступна ключ-карта та дистанційний запуск двигуна, різноманітні підігріви переднього та заднього вікон, передніх та задніх сидінь (звісно, в залежності від комплектації), обігрів керма та навіть макіяжні дзеркальця з підсвічуванням.
Деякі опції доступні лише для топових комплектацій, але деякі можна докупити додатковими пакетами, що пропонуються під базові версії.
Під капотом
Серед найголовніших переваг Renault Arkana також наводиться новий 1,3-літровий двигун Tce 150 з турбонаддувом, який був розроблений альянсом Renault-Nissan та із залученням Daimler.
Такий двигун забезпечує 150 к.с. й 250 Нм крутного моменту, які вже доступні з 1700 об/хв, та здатний розігнати автомобіль до 191 км/год. При цьому обіцяні витрати пального (6,0 л/ 100 км – за містом, та 9,1 л/100 км – у місті) були практично підтверджені протягом тестів.
Варто відзначити, що зазначений мотор агрегується лише автоматом CVT X-Troniс, але на вибір надається повний або передній привід.
Єдина обмовка, такий двигун доступний лише у топових версіях.
У базових комплектаціях Life та Zen пропонується й звичайний атмосферний двигун об’ємом 1,6 літра. Такий силовий агрегат видає 114 к.с. та 156 Нм крутного моменту (на 4000 об/хв).
Витрати пального з таким двигуном трохи менші, якщо не брати повнопривідну версію, але зі зрозумілих причин швидкісні показники гірші: максималка – від 172 до 183 км/год в залежності від версії.
Плюсом на користь вибору 1,6-літрового мотору може стати те, що «Аркана» з таким двигуном може бути в трьох варіантах: 5-ступенева механіка з переднім приводом, 6-ступенева механіка з повним приводом та варіатор із приводом на передню вісь.
Таким чином, Renault пропонує аж 5 технічних начинок для Arkana, які можуть бути обгорнуті у 4 комплектації. А отже обрати є з чого.
Безпека
Потрібно також відзначити, що рівень безпеки для всіх комплектації пропонується майже однаковий й доволі сучасний.
Вже в базі можна знайти ABS, ESP, систему екстреного гальмування та контролю тиску в шинах. Присутні й передні та бокові подушки безпеки, а в опціях й в «топі» прописані шторки для переднього та заднього рядів.
Єдине, чим відрізняються топові комплектації, так це наявністю датчиків дощу та світла, заднім парктроніком, камерою заднього виду (або мульти-камерою) та контролем «сліпих» зон.
Проте очікувати побачити тут системи контролю смуги чи адаптивного круїз-контролю все ж не варто. Запропонована платформа для кросовера накладає свої обмеження, але й втримує машину в нижчому ціновому сегменті.


Тим не менш, запасне колесо пропонується повнорозмірне й ховається воно під підлогою у багажнику, який й без того має суттєві 508 літрів вантажного простору.
До речі, з простором в салоні «Аркана» теж все в порядку: автомобіль має чимало місця для водія та всіх пасажирів.
Як їде Arkana?
На дорозі та й поза асфальтовим покриттям нарікань на поведінку кросовера не виникає.
Передня підвіска пропонується однакова для всіх версій – незалежна та пружинна типу «Мак-Ферсон» із телескопічними гідравлічними амортизаторами і стабілізатором поперечної стійкості.
Наповнення задньої залежатиме від наявності повного приводу. Якщо привід передній, то пропонується напівзалежна пружинна задня підвіска, а у випадку повного приводу позаду буде незалежна й багатоважільна підвіска.
Все це дає доволі плавний хід на наших дорогах, а крім того вже у базовій комплектації машина оснащена антигравійним захистом, захистом картера двигуна, а сам двигун підготований до запуску в холодному кліматі.
Звісно, все це може не знадобитись в наші вже «європейські» зими, але у лютому 2021 року, коли й проходив тест-драйв моделі, нам дуже сподобалось, як Arkana «вигрібала» із засніжених заметів (й кліренс у 205 мм цьому лише допомагав).
Навіщо купувати Renault Arkana?
Кросовер-купе Renault Arkana можна вважати певним експериментом із вивчення попиту українського ринку.
З одного боку, Renault вже має бестселери в сегменті кросоверів у вигляді Duster та Sandero Stepway (які насправді є продуктом бюджетної марки Dacia, що входить у французьку Групу), а з іншого є трохи дорожчий, але дійсно французький, Kadjar.
Проте з «Дастером» активно бореться поки актуальне покоління Kia Sportage, яке може запропонувати чимало «фішок» та ще сучасний вигляд. «Спортейдж» теж із завидною стабільністю входить до топ-5 бестселерів ринку.
Звідси й спроба запропонувати українцям машину на платформі «Дастера», але у новій сучаснішій обгортці. Однак, Arkana має чимало «але» й всі вони переховані вище. Купувати чи ні – кожний автовласник вирішує своїм гаманцем.
Технічні характеристики Renault Arkana
Двигун | бензин, турбо, 1332 см3 |
Потужність | 149,6 к.с., 250 Нм |
Трансмісія | безступенева з імітацією 7 ступенів АКП |
Привід | повний |
Максимальна швидкість | 191 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 10,5 с |
Витрата палива | траса – 6,3 л на 100 км |
місто – 9,1 л на 100 км | |
Шини | 215/60 R17 |
Дорожній просвіт | 205 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1378/ 1954кг |
Вантажний відсік | 508 л |
Паливний бак | 50 л |
Вартість мінімальна* | 760 000 грн |
Вартість тест. авто. * | 827 000 грн |
*Вартість на 04.04.2021 р.