Читайте про спортивну версію кросовера Honda HR-V, який відтепер доступний в Україні.
Топ-варіант Honda HR-V поставляється з прикрашеним стилем та потужністю 182 к.с. Нова версія HR-V Sport – найшвидший кросовер марки. Але чи варто це більшої доплати та чи робить це сімейну модель кращою для завзятих водіїв?
У наш час у кожного автовиробника є невеликий кросовер, тоді як його авторство належить Honda. Коли перший HR-V надійшов у продаж у 1998 році, він був тут же названий машиною для задоволення, але йому було самотньо на ринку, як будь-якій піонеру, який випередив свій час. Нинішнє покоління HR-V вийшло в 2016 році, тобто після великої паузи, в той час як фланг кросоверів марки захищав більший CR-V.
Читайте також:
- Honda презентувала нове покоління кросовера HR-V
- Новий Honda HR-V продаватиметься лише гібридним в Європі
- Тест-драйв Honda HR-V: що залишилось від старого кросовера?
А конкуренти хто?
HR-V заснований на тій же платформі, що й Jazz, але крупніший за більшість його конкурентів із сегмента B-SUV, тобто Honda й тут втискується в нішу між класами.
Номінально конкуренти HR-V починаються з Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008, Mazda CX-3, SEAT Arona, Citroen C3 Aircross, Opel Crossland X, Kia Stonic і Hyundai Kona, а закінчуються на Mazda CX-30, Mitsubishi Eclipse Cross, Nissan Qashqai та Toyota CH-R.
При цьому ціни тяжіють саме до останніх, що робить його набагато дорожчим за більшість конкурентів.
Про комплектації в Україні
З японського заводу Honda до нас завезені версії 2020-го року тільки з переднім приводом і 1,5-літровим бензиновим двигуном. Вибору трансмісій також немає: всі автомобілі стандартно укомплектовані варіатором CVT.
Нижній ціновий сегмент HR-V (від 699 900 до 754 900 грн) закриває 130-сильна версія без наддуву, а ось за 946 900 грн Honda пропонує українським клієнтам стати власником HR-V Sport – останній зі спроб зробити спортивним модельний ряд «цивільних» Honda.
До цього були Civic Sport та Jazz Sport, а модернізований варіант HR-V японська фірма представила незабаром після того, як модель пройшла рестайлінг, який плавно наблизив її до останнього CR-V візуально.
Чим відрізняється HR-V Sport?
HR-V Sport зі своїм виразним обвісом по периметру, безумовно, краще за інших однокласників відображає динаміку прокачаної моделі. Взявши за відправну точку трохи незграбний HR-V, Honda відмовилася від більшої частини хромованої обробки та замінила її глянцево-чорним пластиком.
Ним же декоровані бічні спідниці та молдинги колісних арок.
Додайте трохи дрібничок, як чорні зовнішні дзеркала, подвійні труби вихлипу, 18-дюймові диски, повністю світлодіодні фари та димчасті задні ліхтарі, й у вас вийде такий HR-V, яким він й повинен був виглядати від початку.
Під капотом
Але у випадку з Sport одним лише поліпшеним стайлінгом не обійшлося, бо Honda відноситься до таких заяв на спортивність більш серйозно за деяких автовиробників.
Рецепт простий на папері: візьміть HR-V та втисніть 182-сильний 1,5-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун із турбонаддувом від Civic Sport під його капот. Це одразу перетворило відносно невеликий та невисокий HR-V в найшвидший кросовер марки з його 7,8-8,6 (за різними даними) секунди розгону до 100 км/год.
Однак інженери не просто забезпечили модель сміливішим мотором. Sport оснащений тим, що Honda називає «синаптическим контролем демпфірування» – химерне позначення для особливих амортизаторів Performance Damper, які повинні пригнічувати паразитні переміщення кузова автомобіля в поворотах, при зміні смуги і на поганих дорогах без шкоди для комфорту їзди. Дісталося Sport і переналаштоване кермове управління із змінним передавальним числом й посилена шумоізоляція з системою активного шумозаглушення.
Як їде HR-V Sport?
Стандартний HR-V – серед кращих автомобілів в своєму класі для водія, тому у Honda була пристойна база для вдосконалення. Тоді як сектор кросоверів B-класу не з тих, які залучають ентузіастів швидкої їзди, і більшість із конкурентів найкраще можна охарактеризувати як динамічно несмачні.
HR-V й в цій версії залишився передньопривідним, а надійні, нейтральні характеристики керованості стандартної машини поліпшені, хоча й не до такої міри, щоб Sport якимось чином міг стати приманкою для шанувальників по-справжньому гарячої їзди хетчбеків з розряду ST & Co.
Проте, кермове управління більш природне й точне, ніж у стандартного автомобіля, та зберігається пристойний рівень зчеплення ведучих коліс на виході з поворотів.
Нові демпфери в підвісці надали їзді тугий, іноді твердий характер, але вона досить вишукана, щоб нерівності просто помічалися, але не відчувалися болісно в салоні.
Про двигун
Добре відомо, наскільки готовий до бою і гнучкий новий двигун по його розміщенню в Civic, а схожа споряджена маса HR-V означає майже ідентичні характеристики. Хоча є невелика затримка після натискання на «газ», але після він старанно тягне приблизно з 2000 об/хв й тільки після 5500 об/хв починає трохи напружуватися й задихатися.
Мотор не такий багатий на крутний момент, як деякі аналогічні агрегати з турбонаддувом, але це не проблема завдяки варіатору, який вміло підбирає передавальні числа й ефективно імітує роботу звичайної коробки-автомат.
До речі, це прерогатива трансмісії тільки 182-сільного агрегату. Серед покупців, які обирають 130-сильну Honda за комфорт кочення без стресу, знайдуться й шанувальники CVT без хитрощів для імітації.
Це означає, що варіатор дозволяє двигуну різко розкручуватися і довго залишатися на підвищеній частоті обертання. Пристосуватися до такої манери можна двома шляхами – не продавлювати педаль акселератора дуже агресивно і привчити себе користуватися підкермовими селекторами для ручного вибору «передач».
Таким чином, саме Sport не гуде при розгонах галасливим голосом, а тим звукам, які доносяться, додає трохи більше акустичної привабливості за допомогою штучного звукового генератора. Ми знаємо, наскільки надуманими можуть бути ці системи (Peugeot 308 GTi, як приклад), але у Honda вийшло поліпшити природний голос двигуна, не зробивши його при цьому переважаючим.
Стосовно витрат палива, то їзда в манері безнаддувного варіанту не сильно позначається на апетиті мотора. В середньому задоволення володіти Sport буде обходитися на 0,4 л/100 км більше за атмосферний мотор з його 6,9 л/100 км в місті та 5,8 л на шосе.
Honda в фаворитах на роль сімейного перевізника
На HR-V може впасти вибір молодої сім’ї, бо з компактною довжиною 4294 мм, але значною 2610-міліметрової колісною базою він більший всередині за більшість моделей класу B-SUV. А з них далеко не всі можуть бути порекомендовані для перевезення двох дорослих й пари дітей.
Відносно місткості салону HR-V знаходиться посередині між, наприклад, Renault Captur та Kadjar, а також Mazda CX-3 та CX-5.
Козирем HR-V є «чарівні сидіння», які йому дісталися від Jazz та яких зараз катастрофічно не вистачає в Civic. Ця система дозволяє, крім традиційного укладання спинок сидінь вниз, відкидати вгору бази задніх сидінь як в кінотеатрі, аби високі предмети можна було завантажувати всередині салону, а не намагатися укласти все в багажник.
Гідний пасажирський простір забезпечений на обох рядах сидінь. Водій сидить порівняно низько, майже як у хетчбеку, але йому забезпечений відмінний огляд, чому Honda традиційно приділяє багато уваги. І хоча завужені задні вікна можуть викликати легку клаустрофобію у сидячих, її симптоми не так виражені, як в задній частині Toyota C-HR.
Обсяг завантаження HR-V становить 393 літрів, без урахування ніші під запасне колесо (аксесуар), що на 40 літрів більше за Kia Stonic. Складіть задні сидіння й отримаєте 1456 л – це приблизно на 250 більше за Mazda CX-3, й майже на 350 більше за Nissan Juke.
Інтер’єр із рівнем обробки класом вище
Усередині деякі органи управління аналогічні Civic (а на його платформі побудований старший CR-V), але загальний дизайн приладової панелі унікальний для HR-V. Одним із химерних доповнень є ряд із трьох вузьких вентиляційних дефлекторів перед пасажиром, в той час як водій отримує відмінний щиток приладів із 3D-ефектом і світлим зовнішнім ободом спідометра, колір якого змінюється на догоду пілотові. Наприклад, він може зеленіти, якщо той економно веде машину.
Інтер’єр зібраний із матеріалів, багатих не за класом. Центральна консоль оброблена глянцево-чорним пластиком. Таким же виглядає й екран клімат-контролю, який виявляється повністю сенсорним, коли прокидається при включенні запалення.
Мультимедійна система – все той же блок, що й в інших моделях Honda, з незручним управлінням гучністю і не найбільш інтуїтивним інтерфейсом, але, нарешті, з протоколами підключення Apple CarPlay та Android Auto.
Тому в деяких ключових відносинах HR-V Sport дійсно відповідає своїй назві, хоча ці якості й приходять не без компромісів.
Підсумки
Технічно, HR-V Sport – приємна і безпроблемна альтернатива висококласним конкурентам-кросоверам. Але його амбітна ціна (на 154 00 грн дорожче 130-сильного донора) змушує проводити паралелі з моделями з вищого сегменту.
Так, Sport схожий за ціною з більшими Mazda CX-30 та Seat Ateca зі схожою динамікою. Тому HR-V Sport не може розраховувати на масовий попит, але знайде клієнтів серед тих, хто шукає, в першу чергу, візуальну чарівність.
А двигун початкового рівня, як й раніше є таким, якого слід дотримуватися більшості покупців розумного, надійного і просторого кросовера за набагато більш прийнятною ціною.
Технічні характеристики Honda HR-V Sport 1.5 Turbo
Двигун | бензин, 1498 см3 |
Потужність | 182 к.с., 220 Нм |
Трансмісія | безступеневий варіатор CVT |
Привід | передній |
Максимальна швидкість | 200 км/год |
Розгін 0–100 км/год | 8,6 с |
Витрата палива | траса – 6,2 л на 100 км |
місто – 7,8 л на 100 км | |
Шини | 215/55 R17 |
Дорожній просвіт | 180 мм |
Кузов | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Маса споряджена/повна | 1428/1830 кг |
Вантажний відсік | 448/1473 л |
Паливний бак | 50 л |
Вартість мінімальна* | 699 900 грн |
Вартість тест. авто. * | 946 900 грн |
*Вартість на 06.05.2021 р.
Галерея Honda HR-V Sport 2021 року: